• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerder zoekresultaten weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

korteweide

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2013
Dag allemaal,

Ik ben een avondje aan het stoeien met Excel. Ondanks flink zoeken op het forum en op andere sites kom ik er niet uit. Kunnen jullie mij helpen?

Ik heb een voorbeeldbestandje bijgevoegd. Op het blad data 2 kolommen: data (in kolom A) en namen (in kolom B). Op het tabblad Namen in kolom A de namen en ik wil dan in de kolommen B,C,D, enz. de bijbehorende data van het blad Data automatisch laten zetten.

In werkelijkheid is het blad met Data veel groter en staan de namen in kolom Z. Ik kan deze niet in kolom A zetten, dus daarom zou Verticaal Zoeken afvallen. Ik ben aan de slag gegaan met Index en Vergelijken, maar deze formule geeft de namen weer, terwijl ik de data wil. En ik wil dus alle data van éém persoon in de kolommen erachter hebben. Hoe pak ik dit aan?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Bijlagen

In B2 en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, en niet alleen Enter.
Daarna doorvoeren naar rechts en naar onderen.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Data!$A$3:$A$200;KLEINSTE(ALS(Data!$B$3:$B$100=$A2;RIJ($B$1:$B$98));KOLOM(A1)));"")

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik ga even kijken of een draaitabel me kan brengd wat ik nodig heb. Anders kan ik de formule gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan