Meerdere accounts in 1 Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Berichten
1.056
Hoi allemaal,

ik gebruik meerdere emailaccounts. Deze komen allemaal netjes binnen in mijn Outlook. Maar nu het volgende.

Ik heb een domein met daaraan een drietal pop-boxen. Deze kan ik zonder probleem binnenhalen met Outlook. Alleen wil ik deze 3 apart houden t.o.v. mijn andere mail. Dus ik dacht even een nieuw pst-file aan te maken en deze in Outlook te zetten (lijkt allemaal goed te gaan).

Ik voer 1 van de pop3-accounts toe bij Accounts in Outlook, en geef aan dat deze moeten worden bezorgd in de nieuwe pst-file (kun je onderaan kiezen in 2002). Maar wat blijkt, hij veranderd dan dus dit voor alle mailtjes.

Is hier iets aan te doen? Dus dat ik voor mijn huidige pop3-mails een pst heb, en voor deze 3 nieuwe een aparte? Wil ze nl. wel graag in 1 programma houden.

groetjes
Herbert

p.s. heb het nu nog ff opgelost dmv webmail, maar is niet wat eigenlijk...
 
Hoi,

Wat heb je gedaan bij je provider:
- drie email-aliassen aangemaakt onder je hoofd-mailaccount, of
- extra mail-accounts aangemaakt

Bij het eerste gaat het idd niet goed, want de naar je alias gestuurde mail komt toch op één en hetzelfde emailadres bij jou binnen.
Als je het tweede hebt gedaan, kan je per account met een z.g. 'regel' instellen dat de aan elke mailaccount gerichte mail in een ándere - zelfaangemaakte - Postvak IN map moet worden geplaatst.
Daar hoef je dus niet een apart PST-bestand voor aan te maken, nog los van de vraag of dat niet altijd mis gaat.
 
Geen van beide is het geval.

Ik ben idd bekend met de regels binnen Outlook. Die gebruik ik ook zeker voor fora en nieuwsbrieven etc.

Wat ik nu heb, is een compleet ander adres. Dus A heb ik al, en nu heb ik 3 pop-boxen onder B hangen. Die wil ik graag scheiden.
 
Ja ..... en?

Dus drie extra Postvak IN mappen maken en regels instellen waarmee de mail die op die pop-boxen (dat zijn er dus niet drie onder B, maar B, C en D ....) in die mappen worden geplaatst bij binnenkomst.
Zie het probleem niet zo ..... wellicht bedoel je, dat het smtp-adres altijd dat van de mailaccount van je provider moet zijn?
 
Bedankt voor je antwoord.

Ik dacht dat je in eerste instantie bedoelde, dat ik voor deze account een aparte map in mij INBOX moest maken, en dat wilde ik dus niet.

Ik heb nu idd een nieuwe "Persoonlijke map" aangemaakt, en mbv een regel gooi ik de mailtjes daarheen.
Mijn bedoeling was om dit zonder regels te doen, en ik verwachtte dat dit ook kon.

Bedankt voor je antwoord(en)..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan