Meerdere accounts op 1 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Berichten
1.600
Hallo,
Het is voor het eerst dat ik een pc installeer met meerdere accounts (5) Aangezien die voor het grootste gedeelte hetzelfde zijn, bijvoorbeeld het bureaublad en de instellingen voor het beeldscherm, de weergave van de mappen, enzovoort, zou het wel handig zijn als ik die van een ander account kan kopiëren. Ik heb alleen geen idee welke bestanden ik dan moet kopiëren (indien het mogelijk is)
Het tweede probleem is: Ik wil de "Mijn documenten-map" voor elke gebruiker op de D:\-schijf plaatsen, zodat ze automatisch alles op D: opslaan in plaats van op C:. Uiteraard kan ik niet documents & settings gewoon naar D: verplaatsen, maar is dit op een redelijk eenvoudige manier aan te passen?
b.v.d.
Eric
 
Met een tweakprogramma (ik dacht TweakXP) kun je systeemmappen een andere plek geven.
Ook is het mogelijk om accounts te kopieeren maar ik kan even niet vinden waar precies.
Zoek eens op zwevend profiel.

Waarom ga je eigenlijk alles voor je gebruikers invullen? Is het zakelijk? Ik zou zeggen laat ieder voor zich dat maar invullen. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen tevreden is met jouw keuze van bureaublad :p

Een bestand dat configuratiegegevens voor een bepaalde gebruiker bevat, zoals bureaubladinstellingen, permanente netwerkverbindingen en toepassingsinstellingen. De voorkeuren van elke gebruiker worden opgeslagen in een gebruikersprofiel dat door Windows wordt gebruikt om het bureaublad te configureren wanneer die gebruiker zich aanmeldt.
 
Laatst bewerkt:
Dat van je documentenmap is vrij eenvoudig, maak een map aan op D:\ bv documenten, ga vervolgens in ieder gebruikersaccount met de rechtermuiknop op my documents link op je desktop. Klik properties en verander de path naar de nieuwe directory.

Waarom trouwens bestanden in ieder gebruikers account zetten ?
De meesta applicatie's installeren zich standaard al op die manier, maar als dit met een progje niet zo is en iedere gebruiker mag dit progje of desktop shortcut of menu optie hebben dan plaats je hem in de All users map in documents & settings.
 
Gebruikersprofielen staan onder start/configuratie/systeem/geavanceerd-gebruikersprofielen.
Ik ben de enige gebruiker maar het lijkt me dat je met meerdere users de optie kopieeren kunt gebruiken.
 
Bedankt voor jullie reacties Elisa en GForze,
Waarschijnlijk slaan we hier de plank mis, wat denk ik ook wel te wijten is aan mijn wat onduidelijke omschrijving van het probleem. Elisa, het is niet mijn bedoeling om iedereen een bepaald bureaublad op te dringen (ze hebben deze week toch nog administrator-rechten) maar dat teletubbies-landschap op een resolutie van 800x600 en een refresh van 68 ofzo is toch bedroevend. Verder wil ik de icons voor de meestgebruikte programma's ook op elk bureaublad laten verschijnen.
En GForze, ik zei al dat dit de eerste keer was dat ik met meer accounts werk, maar de oplossing lijkt zo simpel, alleen ik moet het voor elk account apart doen, dat is juist wat ik niet gewend ben.
In elk geval Thnx, (het gaat lukken)
Eric
 
Verder wil ik de icons voor de meestgebruikte programma's ook op elk bureaublad laten verschijnen.

En sleep ze daarna dan ook weer naar je taakbalk.
onder >> verschijnen dan keurig die vaakgebruikten die eventueel ook nog eens in categorien onder te brengen zijn.

Dat is pas echt XP!!! Met een mooi bureaublad :p

Heb je trouwens nog gekeken onder systeem wat die profielen betreft?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Verder wil ik de icons voor de meestgebruikte programma's ook op elk bureaublad laten verschijnen.

Heb je trouwens nog gekeken onder systeem wat die profielen betreft?

Wat betreft die iconen: plaats ze in de map c:\documents and settings\all users\bureaublad

Wat betreft het moven van die mappen:
Tweak XP kan dit. Echter niet geheel zonder eigen risico.

Wat betreft dat tabblad systeem/profielen:
Kan je erg weinig mee. En nog minder als je niet in een netwerk zit. Type kun je niet wijzigen.
Verder kun je wel profielen kopieëren daar. Hoe dat precies werkt moet je even bekijken daar..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan