Meerdere accounts op Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waldorf001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2010
Ik heb in Windows 7 Office Outlook 2003 geinstalleerd. Ik wil graag onder persoonlijke mappen 2 verschillende accounts toevoegen/gebruiken. Wanneer ik e-mails ontvang moeten deze automatisch in de juiste accountmap belanden. Heb al onder Extra-opties-e-mailinstellingen-verzenden/ontvangen het een en ander geprobeerd maar het wil niet lukken. Onder Outlook Express is mij dat wel gelukt. Wie weet er meer en kan mij helpen?

Groetjes

Waldorf

Hallo Waldorff001,

Zit momenteel achter computer zonder Outlook.
Het moet derhalve uit mijn hoofd.
In Outlook via "Extra" naar "regels aanmaken".
Hier kun je alle gewenste sorteerfuncties aanmaken.
Uiteraard wel mappen aanmaken waar de post naar doorgestuurd moet worden.
Ik weet het, het is erg summier maar waarschijnlijk voldoende omj e op de goede weg te helpen.
Succes.

@crash: Met regels kom je er wél.

Je kunt namelijk aangeven vanaf welk door jou ingesteld e-mail account de binnenkomende mail vandaan komt en dan de verplaats-actie te doen.

@topic-starter: Zie bijlage. Natuurlijk aanpassen aan jouw situatie.

Tijs.

Bijlagen

• outlook_account_regel.JPG
    outlook_account_regel.JPG
    43,1 KB · Weergaven: 165
Lijkt mij dat crash het wel degelijk bij het juiste eind heeft ;)

Tardis

@Tardis: Ik gebruik de getoonde regel zelf, en zet alles dat binnenkomt via het in Outlook ingestelde mail account (in mijn geval heet die pop.hotmail.com) in mijn Postvak IN map.

Graag onderbouwen waarom het niet overeenkomt met wat de topic-starter wil.

Tijs.

Even een aanvulling dan:
Met mijn berichtenregel kun je o.b.v. het mail account waarlangs de mail binnenkomt die mail in een map laten plaatsen.
Dit werkt ook als je méér dan 1 mail acount hebt aangegeven in Outlook. Je geeft dan gewoon aan wélk van de 2 (3, 4, etc.) mail-accounts je wilt gebruiken bij mijn regel.

In jouw geval lijkt het erop dat je totaal 3 mail accounts gaat inrichten. Je wilt hebben dat de mail van de 2 nieuw toegevoegde mail account naar een aparte map gaan in je Persoonlijke Map.
Je maakt dus 2 berichtenregels, die lijken op de mijne, waarbij je in regel 1 het eerste extra mail-account kiest en de daarbij bedachte map onder Persoonlijke map.
In regel 2 kies je het tweede extra mail-account en de dáárbij bedachte map onder Persoonlijke map.

Het moet nu toch wel goed komen, zeker i.c.m. mijn schermafdruk.

Tijs.

@crash: Met regels kom je er wél.

Je kunt namelijk aangeven vanaf welk door jou ingesteld e-mail account de binnenkomende mail vandaan komt en dan de verplaats-actie te doen.
Lijkt mij dat je toch eerst de pop3/smtp voor een andere mailbox aan moet maken en dan kom je bij de accounts uit. Je zal toch eerst de andere mailbox accounts moeten instellen om de mail te kunnen ontvangen en eer je met regels wil gaan werken. Persoonlijk lijkt me dat meer werk, dan enkel een tweede of derde account erbij aan te maken. Deze krijgen allemaal een eigen mailbox onder elkaar. Zie screenshot, hier zijn 6 mailboxen ingesteld en 1 archief.

attachment.php

Bijlagen

• meerdere mailboxen.jpg
    meerdere mailboxen.jpg
    51,1 KB · Weergaven: 392
Laatst bewerkt:
Crash/Lex: Wat jij lijkt gedaan te hebben is voor elk extra mail-account een aparte "Persoonlijke map" (="Gegevensbestand" = .pst bestand) te maken en die te koppelen aan dat extra mail-account, zodat mail binnenkomt in Postvak IN van die eigen "Persoonlijke map"/Gegevensbestand.

Natuurlijk is dat ook een oplossing, maar (strict gesproken) niet wat de topic-starter lijkt te vragen, want die wil 2 extra mail-accounts gaan instellen, géén extra Gegevensbestanden en de mail die binnenkomt voor die 2 extra mail-accounts in (reeds aangemaakte) individuele submappen van de reeds aanwezige/gebruikte Persoonlijke map (="Gegevensbestand" = Outlook.pst bestand) laten opslaan.

Heb ik bovenstaande verkeerd, dan graag een reactie.

Tijs.

Lijkt me dat de TS genoeg info/mogelijkheden heeft.:)

oplossing

Heel erg bedankt allemaal!

Ik heb de oplossing gevonden in extra - regels en waarsch...... en dan heb ik de regels ingesteld op 2 verschillende accounts! Het werkt!!!!!

Bedankt

Waldorf

Fijn dat je ermee geholpen bent, en bedankt voor de terugmelding van welke van de 2 aangereikte methodes je hebt gebruikt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan