Meerdere accounts Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjmkok

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
38
Ik heb op mijn computer 3 accounts. Nu zou ik willen dat elke gebruiker zijn mails in een eigen Postvak In ontvangt. Nu is het zou dat ik steeds moet kijken voor wie de mail bestemd is. Als voorbeeld van de accounts geef ik aan: Hoofdgebruiker: Theo, 2e gebruiker: Ria en 3e gebruiker: OR. Is iemand bekend met het verzoek?
Daar ik nieuwe gebruiker ben zou wil ik graag een link toevoegen van sites die ik heb gemaakt:
[Moderator-Edit] Die mag je in je profiel of in je handtekening plaatsen. [/Edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom maken de twee andere gebruikers, ingelogd in hun eigen account, niet hun email-account aan? Met eigen weer te geven naam, wel dezelfde POP3 en SMTP gegevens, maar een afwijkende naam voor het mailaccount? Bijvoorbeeld Mail1 en Mail2. En jijzelf dan Mail.
 
Je maakt niet duidelijk of iedereen ook zijn eigen externe mailbox heeft. Als mensen inloggen op hun eigen account op de computer, dan krijgen ze hun eigen (lege) mailbox, waar ze hun eigen mail-instellingen kunnen doen. Wordt nu maar 1 externe mailbox door 3 mensen gebruikt die hun eigen inlog-account op de computer hebben, dan kun je de mail dus niet succesvol scheiden.

Is de situatie dat er 3 externe mailboxen zijn, en er maar 1 account op de computer wordt gebruikt, dan zijn er de volgende mogelijkheden:

1. Werk met Identiteiten (Identities). Gebruik Bestand -> Identiteiten -> Nieuwe Identiteit aanmaken. Laat iedereen zijn eigen identiteit gebruiken en daar hun eigen externe mailbox instellen.
2. Creeer voor iedereen zijn eigen persoonlijke Postvak In, en maak enkele Regels (via Extra -> Berichtregels -> e-mail) die op basis van de geadresseerde de mail in de bijbehorende persoonlijke Postvak In zet.

Succes,

Tijs.
 
Omdat de vraag niet duidelijk genoeg is, is hierbij de aanvulling:
Ik heb 1 Outlook Express met daarin 3 mailboxen. Nu wil ik alle post in 1 keer binnenhalen waarbij de 3 mailboxen appart in een inbox terecht komen. Dus is er op mijn computer ook maar 1 gebruiker.
 
Is de situatie dat er 3 externe mailboxen zijn, en er maar 1 account op de computer wordt gebruikt, dan zijn er de volgende mogelijkheden
Maar in dat geval is het antwoord van dnties toch van toepassing?
 
Helaas niet helemaal. Zoals ook omschreven moet je dan tussen indentiteit wisselen als je alle post binnen wil halen en niet zoals ik had gevraagd.
De vraag nogmaals, misschien nog duidelijker is: als ik outlook express opstart moet ALLE post in 1 keer binnenkomen in verschillende postvakken b.v. Theo komt binnen in Postvak Theo In, Ria komt binnen in Postvak Ria In en watersport in Postvak Watersport In.
Ik hoop dat de uitleg voldoende duidelijk is. :D
 
Dan gebruik je dus oplossing 2: Maak eerst 3 postmappen, in jouw geval respectievelijk genaamd
Postvak Theo In
Postvak Ria In
Postvak Watersport In.
Maak 3 aparte e-mail regels, die bepaalt dat het bericht verplaatst moet worden naar de juiste mailmap.

Zie bijlagen voor een voorbeeld voor post die binnenkomt voor Theo@ergens.nl.

Tijs
 

Bijlagen

  • postvak1.JPG
    postvak1.JPG
    71,1 KB · Weergaven: 89
  • postvak2.JPG
    postvak2.JPG
    52,5 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Super, ga binnenkort aan de slag. Kan paar weken duren door drukte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan