meerdere accounts webmail wil niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul0785

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
Hoi,

Sinds de laatste versie van InternetExplorer op mijn PC is geïnstalleerd, kan ik niet meer meerdere webmail-accounts tegelijkertijd geopend hebben.

Wij hebben in ons gezin meerdere gebruikers en we hebben dus meerdere webmailadressen bij YAHOO.
Die staan meestal allemaal tegelijkertijd geopend (zichtbaar onderin de taakbalk) en dan kan steeds gewisseld worden van het ene adres naar het andere.

Nu kan dat niet meer, sinds die nieuwe versie van IE. Zodra ik ingelogd sta op mijn account van Yahoo en m'n dochter komt erbij en die gaat inloggen op haar eigen account bij Yahoo, dan wordt ik eruit gegooid en kan alleen zij verder.

Zo ook met Marktplaats; meerdere "marktplaatsen" naast elkaar geopend; is heel gemakkelijlk met zoeken en vergelijken. Maar ingelogd zijn kan maar via één mailadres; zodra je inlogd op een andere mailadres, dan vervalt die eerste inlog.

Wie kan me helpen om die meerdere accounts tegelijkertijd weer mogelijk te maken??

groeten,

Paul

Waarschijnlijk niet precies wat je zoekt, maar misschien is dit een tijdelijke oplossing.

Waarschijnlijk niet precies wat je zoekt, maar misschien is dit een tijdelijke oplossing.

Hoi,

Ok, bedankt voor de tip! In dat stuk wordt precies mijn probleem weergegeven. Het ligt dus kennelijk aan de cookie die aangemaakt wordt zodra je een account van bv Yahoo opent; zodra je nóg een account wil openen pakt IE de cookie van die eerste inlog en gaat hem overschrijven (dus ben je die eerste kwijt).
Ik heb gelijk Windows IE-8 geinstalleerd. Helaas blijft het probleem zich opnieuw voordoen......

Paul

Wat heb je dan na de de-installatie geïnstalleerd? Versie 8 of 7? Want versie 8 maakt dan niet veel uit. Je zou terug kunnen gaan naar versie 7.

Wat heb je dan na de de-installatie geïnstalleerd? Versie 8 of 7? Want versie 8 maakt dan niet veel uit. Je zou terug kunnen gaan naar versie 7.

Volgens die publicatie (op die engelse site) werd juist beweerd dat IE-8 wél geschikt is om meerdere log-ins te hebben, dus dat heb ik geïnstalleerd maar dat werkte dus toch niet.

Vervolgens heb ik Google-Chrome geinstalleerd, want dat zou volgens diezelfde site wél kunnen werken met meerdere log-ins (via de incognito-mode).
Dat heb ik geprobeerd, en dat lukt ten dele....er kunnen maximaal 2 log-ins draaien op dezelfde site (zoals Yahoo of marktplaats). En we hadden er altijd zo'n 5 openstaan....

Dus toen probeerde ik terug te gaan naar IE-6 (waaronder die meerdere log-ins dus wél konden) maar na de de-installatie van IE-8 kwam IE-7 weer in werking en het lukt me niet om die IE-7 te vervangen door IE-6.
Weet jij hoe dat moet en zou dat problemen geven wanneer ik weer op zo'n "oude" IE ga internetten?

Weet je misschien ook of de iMac van Apple hetzelfde probleem heeft?

groeten,

Sjoerd
06-53834696

Maar je zei dat in IE7 het wel mogelijk was. Dan zie ik geen reden om van IE7 naar IE6 te gaan. Teruggaan naar IE6 is sowieso niet verstandig. Deze wordt, zelfs door Microsoft, als onveilig verklaard.

Maar je zei dat in IE7 het wel mogelijk was. Dan zie ik geen reden om van IE7 naar IE6 te gaan. Teruggaan naar IE6 is sowieso niet verstandig. Deze wordt, zelfs door Microsoft, als onveilig verklaard.

Ik heb niet gezegd dat het in IE-7 wél kon; alleen dat het volgens die engelse site wél moest kunnen in IE-8 (wat dus blijkbaar toch niet kan) en dat ik het de afgelopen paar jaar wél kon doen.
Ik weet niet welke versie ik de afgelopen paar jaar gebruikt heb, toen ik wél meerdere log-ins kon hebben; vermoedelijk is dat IE-7 geweest en misschien is bij één van de laatste updates van IE-7 die login-mogelijkheid geblokkeerd?

Goed om te horen dat ik beter niet helemaal terug kan moet gaan naar IE-6; dat wist ik niet. Dan zal ik het dus toch moeten doen met (dan maar opnieuw te installeren) IE-8 (of een iMac kopen?)

Het kan dus wel, en je denkt dat het in IE7 kon. Kun je nu dan met IE7 verder aan de slag?

Het kan dus wel, en je denkt dat het in IE7 kon. Kun je nu dan met IE7 verder aan de slag?

Hoi, is was even op vakantie geweest; vandaar dat ik geen reactie gaf.
Nee, het kan nog steeds niet. Probeer het zelf ook maar eens, als je verschillende webmailadressen hebt bij 1 site (yahoo, maar ook marktplaats ofzo). Zoals het nu is, kun je dan niet meer tegelijkertijd op 1 pc met meerdere log-ins op dezelfde account werken.

mvg

paul

Ik snap er niets meer van. Je zei dat het in IE7 wel kon. Je hebt echter een update geïnstalleerd, waardoor je IE8 had. Nu ben je weer terug bij IE7, maar nu doen meerdere account tegelijk open ook daar het niet?

Ik snap er niets meer van. Je zei dat het in IE7 wel kon. Je hebt echter een update geïnstalleerd, waardoor je IE8 had. Nu ben je weer terug bij IE7, maar nu doen meerdere account tegelijk open ook daar het niet?

klopt

Verwijder IE7 ook eens, zodat je naar IE6 gaat, en upgrade dan vervolgens weer naar IE7.

dat heb ik al geprobeerd, maar dan krijg ik allemaal enge meldingen dat de programma's niet meer zullen werken e.d.

Die kun je volgens mij negeren, immers komt IE6 er voor in de plaats. Echter, gelieve te wachten op bevestiging van ervaren helpmij-ers hiermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan