meerdere accounts zonder dat ze elkaars mappen zit

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hoi ik heb een vraagje.

ik heb outlook express.

nu heb ik mijn eigen acount er in staan van hetnet.

nu wil ik er nog 1 in zetten maar nu wil ik het zo dat we niet in elkaars mappen kunnen dus als je je post binnen haalt niet allemaal in 1 map binnen komt.

is dat in outlook mogelijk of moet ik een ander prog hebben.

ik heb de acounts van hetnet maar wil niet via netmail werken wat zelf op de site staat.

wie kan me helpen alvast bedankt groetjes mike

Wil je nu dat de post in gescheiden mappen binnenkomt of dat je elkaars post niet kunt lezen??

Voor wat betreft het eerste kun je berichtregels gebruiken. Menu Extra -> berichtregels -> email -> nieuw -> als de regel aan bepaalde personen bevat -> dowloaden naar een bepaalde map.

hoi

Hoi ja de bedoeling is dat het in aparte map binnen komt niet dat je van 2 acounts in 1 map komt maar van het ene acount in de ene map binnen komt andere acount in andere map binnen komt.

zou je misschien iets beterder kunnen uitleggen .

alvast bedankt groetjes mike

In OE ga je naar het menu Extra. Daar kies je voor Berichtregels en Email. Een venster opent waar je op Nieuw kan klikken, je gaat dan een nieuwe berichtregel aanmaken. Een berichtregel bepaalt eigenlijk welke actie er moet worden uitgevoerd met het bericht, op het moment dat het aan een bepaalde voorwaarde voldoet.

Je ziet in het bovenste deel van het venster (stap 1) een aantal voorwaarden gesteld. Vink "Als het bericht van de account met een bepaalde naam afkomstig is" aan. Vink bij stap 2 de optie "Verplaatsen naar een bepaalde map" aan.

Klik daarna op met een bepaalde naam bij stap 3. Je krijgt dan alle accounts die ingesteld staan op je systeem in beeld. Selecteer de eerste account.

Klik dan bij stap 3 op een bepaalde map en selecteer de map waar het mailtje, indien ontvangen van de bij de vorige stap geselecteerde account, naar toe moet.

Geef bij stap 4 nog een voor jou makkelijk herkenbare naam op en de eerste regel is ingesteld.

Herhaal nu het hele proces, waarbij je bij stap 3 de andere account en een andere map aangeeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan