Meerdere afbeeldingen met bijbehorende vormen tegelijk groeperen (word 2010)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikdV

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2011
Voor een gebruikershandleiding heb een groot aantal afbeeldingen met bijpassende vormen in een word document staan. Ze staan los in het document. Er is geen tekenpapier en geen groepering gebruikt.

Ik wil het document aanpassen, maar nu staan de vormen niet meer op de juiste plek bij de afbeeldingen.
Hoe kan ik met het minste moeite alle afbeeldingen met de bijbehorende vormen op tekenpapier plaatsen en groeperen?
(1 afbeeldingen met bijbehorende vormen op 1 tekenpapier?)

Tekenpapier? Je wilt het tekenpapier gebruiken? Weet Microsoft dat al, want volgens mij ben jij de eerste :D. Niet doen dus; gewoon je objecten met de muis selecteren, rechtsklikken op één van de objecten en Groeperen. Eventueel kun je in lagen groeperen, dus eerst kleine groepen maken, die groepobjecten dan selecteren en weer groeperen etc.

Ik ga het nog een keer proberen, maar volgens mij werkt dat juist niet goed.

Ik heb bijvoorbeeld een pijl (vorm) op een screendump (afbeelding)
De tekstdoorloop is In de tekstregel
Ik kan nu niet groeperen.

Als ik teksdoorloop om kader doe kan dat wel, maar dan staat de pijl naast de screendump in plaats van erop.

Ik ben benieuwd om te horen hoe dit wel kan zonder tekenpapier.

Laatst bewerkt:
Ongelooflijk simpel, mits de eigenschappen van de afbeelding goed staan. En dat is dan de eigenschap <Overlappen toestaan>. Gewoon slepen dus, selecteren en groeperen. Maar het kan natuurlijk nooit bij een afbeelding die als terugloop In tekstregel heeft, want dan is het geen plaatje meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan