Meerdere afleveringen op 1 DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Lita,

Na mijn voorgaande vragen van 0900 uur nog een vraag.

Als ik de afleveringen van Wie is de Mol download in DIVX formaat. Die kleiner zijn dus wat ook sneller binnen zal zijn. Kan ik de DIVX bestanden dan wel naar DVD kwaliteit omzetten. Dat je daar dan wel VOB bestanden van maak en wat wel afspeelbaar is op de meeste DVD spelers.

Is dat een mogelijkheid, zoja hoe ? Dus van DIVX naar VOB.

GRoetjes,

Jolanda
 
Ja, van Divx naar vob is zeker mogelijk!

En utorrent staat helemaal bovenaan in de lijst van Software. Omdat de U eigenlijk geen U is.

Mijn utorrent geeft soms ook een geel driehoekje, dat verschilt bij mij per torrent. Hoeft op zich geen ramp te zijn en je instellingen staan prima. Rood is slecht. De handigheid is het vinden van een goede torrentsite, er zijn er veel, maar enkele steken er met kop en schouders bovenuit.

Persoonlijk vind ik het een zeer fijn programma, maar zonder een redelijke hoeveelheid seerders en leachers is en blijft het lastig een lekkere snelheid op te bouwen.

Je kan wel wat met je eigen bestanden! Maar niet zonder groot verlies als je ze te ver compirmeert, want dan krijg je de kwaliteit die jij niet wilt. Wat logisch is.

Ik heb daar al meerdere malen een aantal opties voor gegeven, duallayer, minder comprimeren( en dus meer schijfjes), enz. Ik begrijp daarom niet zo goed waarom jij blijft zeggen dat je daar "niets mee kan".
Ik neem aan dat je de bestanden ook vanaf de recorder kan afspelen, is ook een mogelijkheid. Een extere hardeschijf met Media centre functies, kan je alles op die schijf zetten en vanaf daar afspelen op je tv.

De mogelijkheiden zijn eindeloos.

Maar het is aan jou te beslissen wat je wilt doen.
 
Hallo Lita,

Bedankt voor je reactie,

Hoe ga ik dat aanpakken dan van DIVX naar VOB. Ik zorg eerst dat ik de DIVX bestanden download op mijn computer. Hoe ga ik dan verder te werk. Welk programma is dan het beste etc.
En zorgt deze omzetting dan niet voor mindere kwaliteit? Of worden die VOB bestanden weer zo megagroot? Ik zie dat zo aflevering 518 mb is in DIVX formaat. Hoe groot worden ze dan na omzetten naar VOB? Kan ik er na omzetting wel meerdere op 1 DVD zetten?

Hopelijk heb je antwoorden voor me. Enne word je al moe van me ?

Groetjes,
Jolanda
 
Oke, dank je wel. Maar is het wel van goede kwaliteit dan?

En hoe verwijder ik Utorrent? via software kan ik hem niet vinden en hij staat ook niet in start programma's.
 
Utorrent zou bovenaan in de lijst moeten staan.

Gebruik anders eens Ccleaner (google)

En ik kan weinig zeggen over kwaliteit. Ik zet zelf zelden iets om, plus je kan vanalles instellen. Dus dat is moeilijk te voorspellen. Probeer het gewoon en maak eventueel een backup van het origineel (je download)
 
Hallo Lita,

Maar klopt het wel dat DIVX een goede kwaliteit op zich is?

ik heb nog wel gekeken maar boven aan de lijst staat Adobe en niks van utorrent vermeld.
Geen problemen dat jij het een fijn programma vind maar ik vind het een erg vervelende programma, krijg het zelfs niet weg. Slim bedacht van Utorrent. Kun je ook niks aan doen maar zal blij zijn als ik daar van af ben.

Momenteel ben ik bezig met het downloaden van de 10 DIVX bestanden. Het zal mij benieuwen hoe lang die der over doet. 6 van de 10 downloads komen van 2 seeds en 4 van 1 seed. Spannend.

Wel erg fijn dat je me zover hebt geholpen want ik was er stellig van overtuigd dat ik mijn opgenomen serie moeiteloos kon comprimeren met shrink. Helaas is de compressie te groot. En ik ben te eigenwijs om met dual layers te werken haha.

Groetjes,

Jolanda
 
Terug bij af !!!!!!

Hoi Lita,
Nou we zijn terug bij af. Als je DIVX omzet naar VOB dan zit je weer op 3,5 gygabyte heb ik zojuist ontdekt. Dus dan krijg je nog steeds niet het gewenste resultaat.

Ik snap er nu echt niks meer van hoor. Hoe kan het dat ik 8 seizoenen Wie is de Mol heb, elke 2 dvd's met daarop 10 afleveringen in VOB formaat.

Dat is de vraag waar ik mee begon en nog steeds zo blijft.

Inmiddels heb ik de downloads van de DIVX bestanden geannuleerd want dat heeft geen zin meer.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat er 5 afleveringen Wie is de Mol op in DVD5 zitten. VOB nog wel te verstaan. Schiet mij maar lek.
 
Waarschijnlijk kan jij met het programma dat je gebruikt ook een bult instellingen wijzigen.
Ik weet niet welk programma je gebruikt.

Het is ook echt een zeer lastig onderwerp en het verbaasd mij eigenlijk dat er verder niemand is die jou hierme probeert te helpen.

We zitten er inmiddels zo diep in dat ook ik geen idee meer heb waar het nu fout loopt. Dat het kan is duidelijk, je hebt het bewijs gekocht, maar hoe dit zelf te doen...

Is er een mogelijkheid dat je dit aan de verkoper van je dvd's kan vragen?
 
dat hele verhaal over torrent kan ik je niet mee helpen, maar het eerste probleem wel.
als eerste
(en ook als toch mocht blijken dat ik er geheel naast zit, waar ik dan ook weer van zou leren en voor jou erg fijn zou zijn.)
eetsmakkelijk en tijdens het lezen niet te hard kauwen :D

als eerste wat uitleg over video, codec's en inpakken
1 je hebt video (dus alleen beeld)
2 je hebt geluid
3 soms ook andere dingen (ondertitels, hoofdstukken, en andere talen (hoort eigenlijk bij 2))
je zal begrijpen dat het fijn is als deze 3 ook daadwerkelijk gelijk lopen en dat ze in 1 bestand zitten.
hier zorgt de container voor (bekijk het maar heel letterlijk, een container kan je vol stoppen met spullen)

bekende container formaten zijn: avi, wmv, mpeg2, mpeg, mkv, rm, mov
de video die in de container zit is gecodeerd (ongecodeerde video is +/- 13 gig per uur)
voor avi wordt meestal een divx of xvid codec gebruikt
voor dvd een mpeg2 codec (ja mpeg2 is zowel een codec als een container)
voor wmv een wmv codec
voor vcd een mpeg codec
en voor mkv wordt een 264 (of mp4) codec gebruikt

geluid kan mp3 of ac3 geluid zijn, sommige containers kunnen niet met ondertitels en extra talen omgaan (avi) en sommige wel (dvd, mkv) maar het geluid en extra laten we even voor wat het is.

nu wat over dvd:
zoals je al achter was, een dvd bestaat uit een map AUDIO_TS (bijna altijd leeg maar moet wel op de schijf staan)
en een map VIDEO_TS, hierin zitten .VOB , .BUP en .IFO bestanden
VOB is de video (mpeg2) , IFO is de aansturing van de dvd en BUP zijn back-up bestanden van de IFO's

goed nu het echte werk,
je gaat op 2 manieren de mist in
1 je neemt op in de laagste kwaliteit (ik neem aan dat sp voor short play staat)
2 je gebruikt shrink (het is een prima programma maar niet om een dvd heel veel kleiner te maken)

1 waarom in hoge kwaliteit opnemen? , omdat een mpeg2 codec heel slecht is in comprimeren en hoe meer je comrimeert hoe slechter het beeld (maar daar was je al achter)
2 je hebt transcoderen en encoderen (shrink is transcoderen)
bij transcoderen wordt er simpel gezegt gewoon wat beeld weggehaalt
bij encoderen wordt de hele video uit elkaar getrokken gecomprimeert en weer in elkaar gezet
encoderen duurt dan ook vele malen langer dan trancoderen
heb je dvd-bestanden van 4,8 gig en ze moeten voor een dvd naar 4,3 gig dan is transcoderen meestal geen probleem.
wil je van 7 of 8 gig naar 4,3 gig dan ziet het er niet uit (blokkerig)

de basis van video bewerken is: groot beginnen >> bewerken >> hercoderen naar eindformaat.
iedere keer dat je hercodeert verlies je kwaliteit
die amerikaanse series (films) waar het eerder over ging worden opgenomen in full hd
gecomprimeert naar mkv en dan hier van nl ondertitel voorzien en naar dvd gecodeert.

en dan waar het allemaal op aan komt
je kan encoderen met programma's als DVD-rebuilder Pro (betaald) of met dvd rebuilder easy
dit zijn dus alleen de programma's, het eigenlijke werk wordt gedaan door de
encoders:
HC encoder (gratis) zit bij DVD rebuilder Pro.
ProCoder2 (betaald)
Cinema Craft Encoder (CCE) (betaald)

CCE heeft heel veel fans en was in het verleden het ding maar het lijkt er op dat HC beter is en in ieder gevaal veel sneller.
 
Hallo Turn,

Bedankt voor je reactie. Een heel verhaal om te lezen.
Alleen is dit pure informatie wat ik lees. Ik zie nog geen antwoorden op mijn probleem.

Hoe is het mogelijk dat men 10 afleveringen op 2 dvd's gepropt krijgen en ik niet.
Hoe ga ik het aanpakken om er voor te zorgen dat ik ook de 10 afleveringen die ik op heb genomen op 2 DVD's te branden.

Kun je me dit uitleggen? Want dit haal ik niet uit je verhaal namelijk.

Groetjes,
Jolanda
 
Er staat eigenlijk wel degelijk een antwoord tussen!

goed nu het echte werk,
je gaat op 2 manieren de mist in
1 je neemt op in de laagste kwaliteit (ik neem aan dat sp voor short play staat)
2 je gebruikt shrink (het is een prima programma maar niet om een dvd heel veel kleiner te maken)

1 waarom in hoge kwaliteit opnemen? , omdat een mpeg2 codec heel slecht is in comprimeren en hoe meer je comrimeert hoe slechter het beeld (maar daar was je al achter)
2 je hebt transcoderen en encoderen (shrink is transcoderen)
bij transcoderen wordt er simpel gezegt gewoon wat beeld weggehaalt
bij encoderen wordt de hele video uit elkaar getrokken gecomprimeert en weer in elkaar gezet
encoderen duurt dan ook vele malen langer dan trancoderen
heb je dvd-bestanden van 4,8 gig en ze moeten voor een dvd naar 4,3 gig dan is transcoderen meestal geen probleem.
wil je van 7 of 8 gig naar 4,3 gig dan ziet het er niet uit (blokkerig)

Probleem is alleen dat jou bestanden dus al te klein zijn zie:
groot beginnen >> bewerken >> hercoderen naar eindformaat

Lees het stukje nog maar eens goed, staat echt duidelijk beschreven en aanraders voor programma's die ja kan gebruiken.
 
Hallo,

Eerst zijn mijn bestanden te groot en nu weer te klein.
Je moet, wil je 5 afleveringen op 1 dvd krijgen, de VOB bestanden verkleinen naar zo 900 MB. En als je dat doet vanaf een nog grotere bestand krijg je toch juist slechte kwaliteit? Of zie ik dat verkeerd.

Dus ik moet het proberen met HC encoder of niet? Hoe precies is mijn aanpak dan?

Groetjes,

Jolanda
 
Hallo,

Eerst zijn mijn bestanden te groot en nu weer te klein.
Je moet, wil je 5 afleveringen op 1 dvd krijgen, de VOB bestanden verkleinen naar zo 900 MB. En als je dat doet vanaf een nog grotere bestand krijg je toch juist slechte kwaliteit? Of zie ik dat verkeerd.

Dus ik moet het proberen met HC encoder of niet? Hoe precies is mijn aanpak dan?

Groetjes,

Jolanda

het opnemen in het grootste formaat (HQ) is leuk voor de volgende keer, niet bedoeld voor deze opnamen.
je moet het zo zien:
elke keer coderen kost kwaliteit en mijn idee is dat een dvd recorder ook niet de beste compressie levert
je kan dus beter 1 keer met de beste codec comprimeren dan 1 keer met een mindere en dan nog een keer met een goeie (of beste)
ik zou trouwens harder denken aan 1 dvd met 4 afl. en 2 met 3 afl. , maar dat terzijde.

je werkwijze wordt dus als volgt
- je neemt op in de hoogste kwaliteit (voor de toekomst)
- je maakt van de bestanden 1 grote dvd evt met menu etc en je schrijft deze naar je harde schijf (op een dvd-schijfje past ie toch niet :rolleyes: ) . je kan 'm als map wegschrijven maar beter als iso
- en dan ga je 'm verkleinen naar 4,3 gig met dvd rebuilder pro met behulp van hc-encoder.

wat ik zei over de slechtere kwaliteit van comprimeren door de dvd-recorder, dat weet ik dus niet zeker.
maar het grote geheim van video bewerken is: niet bang zijn om te proberen en te testen:D
 
Hallo Turn,

Dank je wel voor je reactie.
Ik zal voor de komende seizoenen die ik op ga nemen de optie HQ gebruiken. Zo begin ik groter en is dus blijkbaar beter. Dat is duidelijk.

Ik wil het inderdaad nu proberen op mijn afleveringen op 3 DVD's te zetten en kijken wat de kwaliteit dan is. Dus ik ga DVD Rebuilder en HC Encoder daarvoor gebruiken.

Moet ik dan wel geregistreerde versies hebben van deze 2 programma's ?
En heb je advies voor de instellingen van deze programma's en de werkwijze en zo waar ik op moet letten.

Als ik dit weet kan ik de programma's gaan zoeken en aan de slag om het te proberen.

Groetjes,

Jolanda
 
Ik zal voor de komende seizoenen die ik op ga nemen de optie HQ gebruiken. Zo begin ik groter en is dus blijkbaar beter. Dat is duidelijk.
hou wel in de gaten dat het voor mij ook geen zekerheid is en dat je er alleen achter kan komen door te testen.
zoek een tv programma (show) van niet te oud en die je wel vaker kijkt, neem 5 minuten op met de recorder op de hoogste kwaliteit.
neem daarna gelijk weer 5 minuten op op de lage kwaliteit.
maak er een dvd van (met twee hoofdstukken van 5 minuten) en comprimeer de boel naar 3 keer kleiner en vergelijk.

Moet ik dan wel geregistreerde versies hebben van deze 2 programma's ?
En heb je advies voor de instellingen van deze programma's en de werkwijze en zo waar ik op moet letten.
het is één programma en de codec wordt er bij geleverd voor dezelfde prijs.
instellingen wordt een wat moeilijker verhaal want ik heb zelf meer ervaring met een oudere versie.
maar ik ga je een link geven naar een ander forum waar heel veel info staat (misschien wel te veel :shocked: )

wordt eerst lid van het ftd forum
http://forum.ftd.nu/

en volg dan deze twee links , eerste is een vergelijking tussen en div encoders en transcoders en de tweede is een uitgebreide tutorial over DVD rebuilder Pro
http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=327142
http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=327339
 
Hallo Turn en Lita,

Hartelijk bedankt voor je hulp.
MAar ik heb me er de laatste paar dagen in verdiept maar ik ga er niet uit komen. Er komen meer vragen dan antwoorden naar boven. Dit gaat mij boven het vestand zeg maar.
Dit gaat mij niet lukken helaas. Ik zal ze wel branden op 10 dvd's of zo.

Wel wil ik jou en Lita bedanken voor de vele en snelle reacties. Ik heb er zeker wat aan gehad.

Groetjes,
Jolanda
 
mijn advies:
je moet niet alles willen snappen voordat je begint.
instaleer het programma en ga gewoon aan de slag, laat de instellingen standaard en het resultaat is al heel goed.
de moeilijkere dingen komen vanzelf wel.

wat jij hebt is zo basis -geen ondertitels, geen extra audio sporen, een simpel menu-
geloof me, daar kom je best uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan