Meerdere afleveringen op 1 DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Lita,

Het heeft geen zin om te kijken of mijn speler het aan kan of niet. Ik wil gewoon dat die dvd's op elke speler afgespeeld kan worden. Stel dat het kan op mijn speler en ik krijg ooit een andere DVD speler, dan moet ik elke keer opletten of die schijfjes het dan nog wel doen.
Nee ik wil gewoon VOB op die dvd's branden zodat die op elke speler afgespeeld kunnen worden.

En het kan ook blijkbaar. Alleen weet ik nog niet hoe. Ik vraag me af of ik mijn Video_Ts mappen met VOB eerst om moet zetten naar DIVX en dan weer volgens naar DVD kwaliteit naar VOB. MAar ik weet niet of dat correct is.

Ik wil weten hoe die mensen die 1 hele seizoen met 10 afleveringen op 2 DVD's krijgen in VOB formaat in slechts 8 gygabyte. Op de Torrent sites worden die aangeboden. Maar hoe zijn ze tot die 8 gygabyte VOB bestanden gekomen. Dat is nu de vraag.

Groetjes,

Jolanda
 
Het heeft geen zin om te kijken of mijn speler het aan kan of niet.

Waarom? Het zou toch alleen maar makkelijker zijn als jou speler Divx (of een ander formaat)aan zou kunnen.

En het kan ook blijkbaar. Alleen weet ik nog niet hoe. Ik vraag me af of ik mijn Video_Ts mappen met VOB eerst om moet zetten naar DIVX en dan weer volgens naar DVD kwaliteit naar VOB. MAar ik weet niet of dat correct is.

Dit is niet correct! Daarmee word je kwaliteitsverlies alleen maar groter!

Ik wil weten hoe die mensen die 1 hele seizoen met 10 afleveringen op 2 DVD's krijgen in VOB formaat in slechts 8 gygabyte. Op de Torrent sites worden die aangeboden. Maar hoe zijn ze tot die 8 gygabyte VOB bestanden gekomen. Dat is nu de vraag.

Dat heb ik je nu al meerdere keren verteld! Ze downloaden een seisoen, zetten dit om en voila. Maar dat zijn in het beginsel al geen dvd bestanden en veel kleiner dan jou bestanden!

Met jou bestanden gaat die methode niet werken, want het verlies aan kwaliteit is te groot!

En dan kom ik met een eventuele oplossing, dual layer, de speler zelf, torrents, enz. Kom jij weer met hetzelfde verhaal.

Het spijt me, maar ik moet het maar opgeven dan. Ik heb mijn best gedaan.
 
Waarom? Het zou toch alleen maar makkelijker zijn als jou speler Divx (of een ander formaat)aan zou kunnen.

Ja als ik dezelfde speler blijf gebruiken wel. Maar als die kapot gaat heb ik misschien een probleem als ik een andere DVD speler aanschaf.


Dit is niet correct! Daarmee word je kwaliteitsverlies alleen maar groter!



Dat heb ik je nu al meerdere keren verteld! Ze downloaden een seisoen, zetten dit om en voila. Maar dat zijn in het beginsel al geen dvd bestanden en veel kleiner dan jou bestanden!

Aha wacht, ze zetten het om naar VOB ? en ik begin met VOB. Maar wat is hun stap daarvoor dan? ze zetten X om naar VOB dus. MAar ik wil dus weten met wat zij dus beginnen. ZE moeten het toch net als ik eerst opnemen vanaf een televisie lijkt mij. Het is nooit uitgebracht namelijk. Hoe komen ze dan in eerste instantie aan een andere formaat dan VOB. Dat is misschien wel mooi om te weten. Ik heb alleen VOB van mijn DVD Recorder. Met wat formaat beginnen zij dan?

En Utorrent ben ik ook al mee bezig. Heb zo Torrent gedownload maar Utorrent blijft op download 0 % staan. Niks schijnt te lukken heb ik het idee.
Ik dacht ze nu te kunnen downloaden maar als hij op 0 blijft staan schiet dat ook niet op.



Met jou bestanden gaat die methode niet werken, want het verlies aan kwaliteit is te groot!

En dan kom ik met een eventuele oplossing, dual layer, de speler zelf, torrents, enz. Kom jij weer met hetzelfde verhaal.

Het spijt me, maar ik moet het maar opgeven dan. Ik heb mijn best gedaan.
 
Nieuwe dvd spelers hebben deze opties ook, niet allemaal maar daar kan je zelf een keuze voor maken.

En ik neem nog steeds aan dat we het over een speler hebben die je aansluit op je tv. Dus, kijk toch eens in de handleiding naar de mogelijkheden of geef hier even merk en type.

Hun eerste stap, aangezien ze eigenlijk illegaal bezig zijn, is waarschijnlijk ook gewoon het downloaden van de bestanden. Daar maken ze vervolgens de dvd van.

Je zal waarschijnlijk nog je poort moeten forwarden voor utorrent. Ook moet je altijd letten op seeders (hebben het bestand voor 100% en geven teerug aan de peers) en peers (zijn bezig het bestand van de seeders te downloaden). Zijn die er niet, dan ga je de download nooit binnenhalen. En dat is helaas een nadeel met nederlandse series.
 
Nieuwe dvd spelers hebben deze opties ook, niet allemaal maar daar kan je zelf een keuze voor maken.

En ik neem nog steeds aan dat we het over een speler hebben die je aansluit op je tv. Dus, kijk toch eens in de handleiding naar de mogelijkheden of geef hier even merk en type.

Het is een Philips DVP 3120 waarop we de DVD's willen afspelen. Boekje krijg ik even zo snel niet terug gevonden.

Hun eerste stap, aangezien ze eigenlijk illegaal bezig zijn, is waarschijnlijk ook gewoon het downloaden van de bestanden. Daar maken ze vervolgens de dvd van.

Je zal waarschijnlijk nog je poort moeten forwarden voor utorrent. Ook moet je altijd letten op seeders (hebben het bestand voor 100% en geven teerug aan de peers) en peers (zijn bezig het bestand van de seeders te downloaden). Zijn die er niet, dan ga je de download nooit binnenhalen. En dat is helaas een nadeel met nederlandse series.

Ik zie dat ik nu wel enige verbinding heb, 3 kb snelheid. Dus als hij zo 8 gygabyte moet binnenhalen zal het hem ook niet worden vrees ik.
Maar ik begrijp dat ik alleen van Seeders moet downloaden. Momenteel staat er Seeds (1) en Peers 0 (2). Hij is nu 1 uur en 14 minuten bezig en heeft 5 mb gedownload. Ik denk dat ik hem maar ga annuleren want dit schiet niet op.

Wat ik nu begrijp is dat je gaat kijken of mijn DVD speler DIVX aan kan? Zoja dan moeten we mijn VOB bestanden naar DIVX omzetten. Of zijn mijn opgenomen bestanden niks meer waard?
 
trouwens ik doe een poort test en hij geeft dit weer:

An error has occurred!
Port 11612 does not appear to be open

op welke instellingen moet ik letten?

p.s. ik voel me steeds blonder worden.
 
Nee, hoor. Heb het zelf ook allemaal uit moeten vinden.

Maar wat is nu het merk en type van je dvd speler? Of wat zegt de handleiding? wie weet is de oplossing toch hier te vidnen!

En dit kan je wellicht helpen met utorrent: http://pc-en-internet.infonu.nl/tut...-poort-forwarden-in-utorrent-handleiding.html

Blijft echter het probleem dat 1 seeder inderdaad gaat betekenen dat je erg lang bezig bent, hoe meer hoe beter!
 
Hallo hallo

De DVD speler is een Philips DVP 3120.

En die site die je gaf heb ik zelf ook gevonden, En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet voor elkaar ga krijgen. Heb het doorgelezen maar ik snap er werkelijk niks van. Het wordt niet duidelijk aangegeven voor mij vrees ik.

Wat ik wel vermoed is dat er instellingen nu instaan die totaal niet kloppen.
 
Dvd-r-weergave Ja
Dvd+r-weergave Ja
Dvd-rw-weergave Ja
Dvd+rw-weergave Ja
Dvd-ram-weergave Nee
DivX-weergave Nee Blu-rayweergave Nee
HD-DVD-weergave Nee
Audio dvd-weergave Nee
Super Audio cd-weergave Nee
Super Video cd- / Video cd-weergave Ja

Rood kan die aan, eigenlijk alles waar ja achter staat.

Maar groen was mooi geweest als je die had. Omzetten naar een ander formaat zal dus niet helpen. En het maken van een videocd ook niet. Te weinig ruimte voor zelfs maar 1 aflevering.

Dat port forwarden kan ik je helaas niet beter uitleggen dan aan de hand van de link die ik gaf. Heeft bij mij uitstekend gewerkt en is echt gewoon een kwestie van de stappen volgen die gelden voor jou router/modem.

Ik zou echt niet weten hoe je jou eigen bestanden zonder dat grote verlies kan omzetten. Wellicht toch maar wat meer schijfjes gebruiken.
 
in het hele artikel praten ze over poortnummers.
Maar welk poortnummer moet ik gebruiken, dat zeggen ze niet.

Zelfs als ik het nummer in het voorbeeld gebruik krijg ik:
An error has occurred!
Port 50005 does not appear to be open.

EN in de instellingen kan ik 4 opties aanvinken. Nergens in het artikeltje staat wat ik wel en niet moet aanvinken.

Wel staat er over je poort openzetten met je router en firewall. Maar als ik dat zo hoor lijkt me dat niet echt veilig. Firewall en beveiliging op je router moet je niet uitzetten lijkt me.

Het is voor mij erg onduidelijk hoe ik Utorrent moet instellen. Dat artikeltje zegt ook niet hoe ik dat wel moet doen.
 
Het gaat er juist om de poort open te zetten in de router! Anders lukt het never. En nee, daar hoef je je niet druk om te maken als jij je pc gewoon netjes hebt beveiligd en regelmatig scant. In utorrent vul je vervolgens de door jou gekozen poort in die je hebt gebruikt in de router.

Denk er ook om dat je het programma toestemming moet geven in je firewall! Anders houdt die de boel tegen.
 
stap 1 snap ik al niet.

Stap 1: Toelaten in Utorrent

Start het programma Utorrent en ga naar de onderstaande kopjes.


■Options
■Preferences
■Connection

Bij het kopje ''Connection'' zie je een vakje staan met de naam ''Port used for incoming connections'' hier vul je nu het poortnummer in (50005).
Nadat je het juiste poortnummer in hebt getypt druk je op Apply en vervolgens op Oke.

Ja das leuk, nadat je het juiste poortnummer in hebt getypt. Maar ja......wat is het juiste poortnummer ???
 
Het gaat er juist om de poort open te zetten in de router! Anders lukt het never. En nee, daar hoef je je niet druk om te maken als jij je pc gewoon netjes hebt beveiligd en regelmatig scant. In utorrent vul je vervolgens de door jou gekozen poort in die je hebt gebruikt in de router.

Je kiest dus zelf een poort of gebruikt de poort uit het voorbeeld.

Misschien is deze link beter voor je, wel engels: http://www.portforward.com/

Zoek jou router op en volg de stappen daar.
 
Laatst bewerkt:
Ja de router kwestie komt in stap 3.

Maar stap 1 kom ik al niet door

Stap 1: Toelaten in Utorrent

Start het programma Utorrent en ga naar de onderstaande kopjes.


■Options
■Preferences
■Connection

Bij het kopje ''Connection'' zie je een vakje staan met de naam ''Port used for incoming connections'' hier vul je nu het poortnummer in (50005).
Nadat je het juiste poortnummer in hebt getypt druk je op Apply en vervolgens op Oke.

Ja das leuk, nadat je het juiste poortnummer in hebt getypt. Maar ja......wat is het juiste poortnummer ???

Ik verzin nummers bij het leven maar hij weigert ze allemaal.
 
Hallo Lita,

Ben er nu inmiddels ontiegelijk lang mee bezig. Hoevaak ik het artikeltje ook doorlees en de stappen volg ik kom voor geen seconde verder.
U Torrent is zeer gebruiktsonvriendelijk wat dat betreft.
Ik heb ontzettend veel poortnummers gekozen en gecontroleerd maar ze geven allemaal een foutmelding.

Dus stap 1 kom ik al niet door.
 
Lieve schat, nogmaals. De poort die je opent in utorrent (en dat doe je gewoon goed!) is pas bereikbaar als je dezelfde poort ook opent in je router!

Jij kiest zelf een poort, bijvoorbeeld 5000, in utorrent en deze poort open je vervolgens in je router, zie mijn tweede link.

Je doet dus eigenlijk niets fout, maar het lijkt zo omdat je de poort op je router nog niet open hebt.
 
Ik ben nog een lieve schat ook. Mooi om te horen.

Maar ik snap het verhaal inmiddels wel.
Dus ben aan de slag gegaan. En heb een zelf gekozen nummer in Utorrent gezet.
De stappen gevolgd in de Windows Firewall en 2 poorten aan gemaakt UCB en TCP.
Vervolgens de Router instellingen in Virtual Server gevolgd. Ook daar de 2 poorten aangemaakt.
Dit steeds met dezelfde nummers.

Maar bij de check zegt ie dat het nog steeds gesloten is.
Toen heb ik een portchecker gedownload via jou site en nog steeds zegt ie dat ie gesloten is.

Na meerdere keren gecontroleerd te hebben weet ik nu echt niet waar de fout zit.

Groetjes,

Jolanda
 
Maar, heb je nu een rood, geel of blauw rondje (geloof ik) onder in beeld staan bij utorrent?

En heb je utorrent toestemming gegeven in je firewall?
 
Hallo Lita,

Ja alles staat in de windows firewall zoals aangeven. UPNP Frame work staat aangevinkt. Utrorrent.exe staat ook aangevinkt. Daarnaast heb ik 2 poorten aangemaakt met Utorrent UDP en TCP. ALlemaal met hetzelfde nummer wat in UTorrent staat. Ik heb zelfs Windows Firewall even helemaal uitgezet. Ook dat helpt niet.

Ook in de router staat alles goed zoals beschreven in de link die je had doorgestuurd. Exact zoals beschreven heb ik overgenomen, maar dan met mijn gegeven het hetzelfde poortnummer.

Ik krijg dus een Geel driehoekje in beeld wat je vroeg.

Dit gaat hem niet worden. Ik ga niet verder met klooien met instellingen om Utorrent te laten draaien. Dat zo programma zoveel instellingen nodig heeft om te draaien is niet gezond te noemen. Je kunt wachten op conflicten of dat er dingen niet meer gaan werken. En als dat gebeurd ben ik nog niet jarig hier thuis.

Wel wil ik weten hoe je Utorrent kunt verwijderen want er staat niks in je software wat je kunt uninstallen en ook niks in het start programma menu. Hoe haal ik het er af.
De overige instellingen heb ik al teruggedraaid.

Wat ook nog een vraag is.....ik kan met mijn opgenomen bestanden op mijn dvd recorder in principe niks? Niks om ze op een paar DVD's te krijgen?

Groetjes,

Jolanda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan