Ik ben bezig met het maken van een programma waarbij je animaties kunt versnellen/ vertragen en waarbij je als je op een knop drukt er iedere keer een animatie bij komt.
Het volgende heb ik al:
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
run = true;
int count = 0;
while (run)
{
using (Graphics paper = pictureBox1.CreateGraphics())
{
paper.FillRectangle(Brushes.White, new Rectangle(0, 0, pictureBox1.Width, pictureBox1.Height));
imageList1.Draw(paper, new Point(x, y), count);
count++;
if (count == imageList1.Images.Count)
count = 0;
Application.DoEvents(); //springt naar MouseMove
}
System.Threading.Thread.Sleep(vertraging); //snelheid van de animatie
}
}
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat als ik nogmaals op button1 klik dat er dan een nieuwe animatie wordt gemaakt en dat de vorige (de eerste animatie) ook blijft bewegen op een pictureBox...?
Het volgende heb ik al:
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
run = true;
int count = 0;
while (run)
{
using (Graphics paper = pictureBox1.CreateGraphics())
{
paper.FillRectangle(Brushes.White, new Rectangle(0, 0, pictureBox1.Width, pictureBox1.Height));
imageList1.Draw(paper, new Point(x, y), count);
count++;
if (count == imageList1.Images.Count)
count = 0;
Application.DoEvents(); //springt naar MouseMove
}
System.Threading.Thread.Sleep(vertraging); //snelheid van de animatie
}
}
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat als ik nogmaals op button1 klik dat er dan een nieuwe animatie wordt gemaakt en dat de vorige (de eerste animatie) ook blijft bewegen op een pictureBox...?