Meerdere animaties laten bewegen. Help...

Status
Niet open voor verdere reacties.

C#HelpMe

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Berichten
20
Ik ben bezig met het maken van een programma waarbij je animaties kunt versnellen/ vertragen en waarbij je als je op een knop drukt er iedere keer een animatie bij komt.

Het volgende heb ik al:

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
run = true;
int count = 0;

while (run)
{
using (Graphics paper = pictureBox1.CreateGraphics())
{
paper.FillRectangle(Brushes.White, new Rectangle(0, 0, pictureBox1.Width, pictureBox1.Height));
imageList1.Draw(paper, new Point(x, y), count);
count++;
if (count == imageList1.Images.Count)
count = 0;
Application.DoEvents(); //springt naar MouseMove
}
System.Threading.Thread.Sleep(vertraging); //snelheid van de animatie
}
}

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat als ik nogmaals op button1 klik dat er dan een nieuwe animatie wordt gemaakt en dat de vorige (de eerste animatie) ook blijft bewegen op een pictureBox...?
 
Ik heb nu dit al geprobeerd:

private void Animatie()
{
run = true;
Graphics paper = pictureBox1.CreateGraphics();
while (run = true)
{
for (int count = 0; count < imageList1.Images.Count; count++)
{
imageList1.Draw(paper, new Point(50, 50), count);
Application.DoEvents();
System.Threading.Thread.Sleep(100);
}
}
}

Maar heeft iemand een idee hoe ik dan iedere keer er 1 hele animatie bij krijg? Dus als ik op een button klik komt er iedere keer een animatie bij (zodat ik bijvoorbeeld op het laaste 5 bewegende animaties zie)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan