• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere art. nr.'s overzetten een ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blommo

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Halo,

Hoe kan ik mijn gegevens overzetten een ander werkblad.
Als ik vert.zoeken functie gebruik loop ik tegen een beperking dat het programma maar een keer regageert op als hij dezelfde naam vind.
Soms heb ik 4 of 10 keer dezelfde naam met daarachter verschillende gegevens.
maar hoe kan ik die andere gegevens er uitfilteren.

Groet Patrick

Overzetten van gegevens

Hallo snb,

Werkt wel leuk dat geavanceerd filteren, dit kende ik niet.
Is het ook mogelijk om de gegevens automatisch te koppelen nu moet ik iedere keer het filter gebruiken.
Ik heb via keuzelijst met invoervak gegevens gekoppeld, maar krijg met vert. zoeken maar een art. te zien, m.b.v geavanceerd filteren krijg ik wel de juiste gegeven maar niet nog niet automatisch.
Zijn er nog meer wegen die naar Rome leiden.

Groet Patrick

Hallo snb,

Is het ook mogelijk om de gegevens automatisch te koppelen nu moet ik iedere keer het filter gebruiken.
Zijn er nog meer wegen die naar Rome leiden.

Groet Patrick

Een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige informatie, doet soms wonderen !

somproduct !
=SOMPRODUCT((E28=orders!$E$2:$E$6)*orders!$F$2:$F$6)

Hoi GiMe,

Blijkbaar ben ik toch nog niet duidelijk geweest.
Het gaat er mij om dat de artikelnr. automatisch word geplaatst "vergeten te vertellen" op basis van het factuurnummer.

Misschien zo duidelijker

Blijft SOMPRODUCT !
=SOMPRODUCT((E28=orders!$E$2:$E$6)*orders!$F$2:$F$6*($F$20=orders!$B$2:$B$6))

Vraag toch nog iets veranderd

Hallo GiMe,

In de bijlage mijn bestandje toegevoegd, het werkt alleen worden de art. nr. nog handmatig ingevoerd. Kan Excel deze ook automatisch uit de blz. orders opzoeken.

groet PAtrick

Bijlagen

Of zoiets? In het geel de formules die ik heb gemaakt.

Kolom A van blad "formulier" is een hulp kolommetje. Het kan zonder, maar zo werkt het wat makkelijker en sneller.

Bijlagen

Fantastisch het werkt

Hartstikke bedankt het werkt.
Heb toch het idee dat ik wat aan mijn algemene kennis mag gaan werken?

Toch nog een vraagje
Hoe werkt dat met dat selecteervakje
komt dat uit formulieren en dan de selecteerlijst met invoervak?

Groet Patrick

Hartstikke bedankt het werkt.
Heb toch het idee dat ik wat aan mijn algemene kennis mag gaan werken?

Toch nog een vraagje
Hoe werkt dat met dat selecteervakje
komt dat uit formulieren en dan de selecteerlijst met invoervak?

Groet Patrick
De 2 selectievakjes heb ik gedaan met valideren. Met valideren kan je een invoerbeperking instellen. Ik heb hier gekozen voor lijst (Data >> Valideren >> Lijst) waar ik heb verwezen naar een naam die ik heb gekoppeld aan een dynamisch bereik. Je kan zo alleen iets invoeren/kiezen wat voorkomt in de lijst.

b.v. bij factuurnummer (cel F20 ), als je drukt op data >> valideren >> lijst dan zie je staan: =factuurnummer
Als je nu kijkt bij invoegen >> naam >> definieren dan staat de naam "factuurnummer" daar tussen. Hij verwijst naar het gebied wat de uitkomst is van de formule die daar staat.

Je moet het maar weten

Je moet maar weten dat het bestaat, en waar je het moet zoeken.
Alsnog hartstikke bedankt

Groet Patrick

Hierbij een verbeterde versie. Ik heb nog enkele verbeteringen doorgevoerd, zo zijn de dubbele factuurnummers uit de keuze gehaald, en heb ik op blad orders ook validatie gezet op klant en artikelnummer. Je kan dus alleen nog maar een klant en art.nummer kiezen die in de lijst voorkomen.
Alle formules heb ik staan t/m rij 1000. Als het verder gaat dan rij 1000 dan zal je het bereik moeten aanpassen, of opnieuw moeten beginnen (opslaan als >> blad orders leeg halen) oid.

Bedenk wel dat wijzigingen (prijs, adres e.d.) altijd worden doorgerekend. Dit zou je kunnen ondervangen door te kopieeren en te plakken speciaal >> waarde. Dan ben je wel de formule kwijt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.:thumb:

Bijlagen

Hallo Bandito BOB,

Hoe komt het dat er bij jouw in het hulpkolommetje A een getal verschijnt ?
Ik heb vanalles al geprobeerd maar dit lukt mij niet
Als ik op het vakje ga staan zie ik accolades die er in werkelijkheid niet zijn ???

Hoe kan dat?

groet PAtrick

In kolom A staan matrix formules. Deze dien je te bevestigen met SHIFT-CTRL-ENTER ipv ENTER. Dan verschijnt er {} om de formule. Als je de formule niet zodanig bevestigd kan je rare of geen uitkomsten krijgen.:p:thumb:

Tekst langer als het vak

Hallo Bandito Bob,

Weet jij toevallig ook wat je moet doen als de tekst langer is als het tekstvak.
Normaliter werkt celeigenschappen - uitlijning en terugloop inschakelen?

misschien nog een andere mogelijkheid.

Groet Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan