Meerdere bedrade netwerken --> geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

miriam85

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Hallo,
Wanneer ik met mijn laptop van locatie verander (van werk (bedraad) naar huis (draadloos), of binnen het werk (bedraad), heb ik problemen met het maken van een internetverbinding.
Af en toe is dat op te lossen door het ip adres te verversen. Dit is vervelend, maar te doen.
Als ik van bedraad naar draadloos ga, moet ik de computer opnieuw opstarten om verbinding te kunenn maken, maar geeft hij geen heldere foutmelding

Deze eerste twee problemen zijn lastig, en als iemand daarvoor een oplossing vind, is die welkom, maar het echte irritante probleem is het volgende:

als ik binnen het werk van netwerkkabel wissel (omdat ik ergens anders ga zitten), ziet hij meestal (dus niet altijd :eek:) meerdere netwerken, waardoor hij geen verbinding met het internet kan maken. Ip verversen, proberen netwerken in het netwerkcentrum samen te voegen, lan-verbinding uit en inschakelen... het helpt allemaal niet. De enige oplossing is opnieuw opstarten. Dit is nogal vervelend. Weet iemand een oplossing hiervoor?

dit is inderdaad een lastig probleem maar het lijkt me nogal moeilijk om het me voor te stellen en/of uit te gaan leggen wat allemaal uit te voeren zonder voor die laptop te zitten...

Ik veronderstel dat het een laptop is dat je van je werk hebt gekregen, kan je daar niet even om wat hulp vragen ivm de netwerken die ze daar hebben opgesteld?

Wat voor zinnige dingen moet ik daarover te weten zien te komen?

ik zou gewoon eens gaan vragen aan de ict-mensen op je werk of mensen die iets over het netwerk daar afweten of zij je hiermee kunnen helpen

Dat had ik al gedaan, maar zij wisten de oorzaak ook niet. Het komt alleen bij mijn laptop voor. Op internet heb ik gezocht naar oplossingen voor het zien van meerdere netwerken door vista, waardoor ze allemaal lokaal zijn, maar hier vind ik nog geen oplossing. (het probleem komt vaker voor bij vista)
Daarom hoopte ik dat iemand me hier kon helpen.

als je vista zou herinstalleren zou het waarschijnlijk wel opgelost zijn maar ik denk niet dat je daar zoveel zin in hebt hé ;) (ik zou het ook niet direct willen doen hoor)

wat je eens zou kunnen proberen is het herinstalleren van je drivers van je netwerkkaart...

De netwerkkaart heb ik geprobeerd opnieuw te installeren, maar zonder succes.
Formateren is na drie weken niet echt wenselijk nee :(
Misschien moet ik Acer dan nog maar eens voor de derde keer aan de jas om ze nog eens proberen duidelijk te maken dat er toch echt iets mis is met verschillende hardware onderdelen :(

Bedankt voor je reactie.

bij acer gaan ze je sowiso aanraden om eens opnieuw te installeren en om dan te zien of het probleem dan is opgelost.
als je zegt dat je dat hebt gedaan of als het probleem daarna nog niet is opgelost gaan ze direct een afspraak maken om je laptop te komen ophalen hoe stom het ook mag zijn.

Maar wat je dus kan proberen zodat je niet echt moet gaan formateren--> je maakt een backup van je gehele c-schijf (Met nadruk op een Gehele backup, niet alleen je bestanden)

dan ga je opnieuw installeren,
is het probleem dan niet opgelost kan je die backup terug zetten zodat alles weer was zoals daarvoor (programma's en dergelijke nog allemaal geinstalleerd) en dan zoek is samen met jou nog verder naar een oplossing.

Maar hoe heb je de de netwerkkaart dan precies terug opnieuw geinstalleerd?

Hoi,

Ik heb het stuurprogramma van de netwerkkaart opnieuw laten installeren. Dus niet eerst verwijderd ofzo.
Maar je verwacht dus dat de netwerkkaart het probleem is, en niet één of andere bug in vista?
Het probleem vind ik op dit moment nog niet ernstig genoeg om de laptop wéér te formatteren.

wat je zou kunnen proberen:

(kijk eerst eens in apparaatbeheer of daar geen uitroeptekens of vraagtekens staan voordat je de stappen gaat uitvoeren)

- Naar apparaatbeheer gaan en dan ga je van de netwerkadapters de installatie ongedaan gaan maken, dan start je de pc opnieuw op en dan gaat vista zelf gaan zoeken naar drivers/stuurprogramma's voor je netwerkkaart.
Wie weet vind vista wel drivers, dan test je eens of je probleem is opgelost.
Is het probleem dan niet opgelost of heeft vista geen drivers gevonden, ga dan naar de acer website en download daar de laatst nieuwe driver van je netwerkkaart, daarna ga je die uiteraard gaan installeren

Ik zou het toch in ieder geval zeer lastig vinden om telkens opnieuw te moeten opstarten en daarom zou ik toch het bovenstaande eens even proberen (ik vermoed dat de test in het totaal 1u zal duren, max. 2u en dat is het wel waard volgens mij)

- volledige backup nemen--> natuurlijk op een andere partitie of andere harde schijf zetten
- dus gewoon herinstalleren/formateren
- werkt het daar wel allemaal dan was het een soort van vista bug, werkt het dan ook nog niet na eerst de laatst nieuwe driver geinstalleerd te hebben dan vrees ik dat er een defect is aan je netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan