• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere bestanden in één keer opslaan Excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
In Excel 2007 en eerder kreeg je bij het sluiten van Excel de vraag of alles moest worden opgeslagen. Nu krijg ik die vraag niet, maar moet je elk bestand één voor één opslaan. Of zit die functie in versie 2010 ergens verstopt?
 
Gokje, want ik heb 2010 niet op mijn systeem staan: Shft ingedrukt houden?
 
Peter,

  • Klik links op het lint - lint aanpassen
  • Kies hoofdtabbladen
  • Klik Start aan
  • Kies onderaan Nieuwe Groep
  • Kies naam wijzigen - Sluiten
  • Kies links 'opdrachten die niet op het lint staan'
  • Daar vind je 'alles sluiten'
  • Markeer dat en klik op toevoegen
  • Ga links naar 'alle opdrachten'
  • Daar vind je sluiten
  • Markeer dat en klik op toevoegen

Nu heb je sluiten en alles sluiten op je lint staan in het vak sluiten. Je krijgt per bestand de vraag of je wilt opslaan. In links tabblaf bestand vind je ook nog afsluiten zodat je ook Excel vanuit dat vak kunt afsluiten.
 
Laatst bewerkt:
Het zit heel diep verstopt, maar het is toch niet helemaal wat ik bedoel. In oudere versies had je een optie bij het afsluiten van het gehele programma "Alles opslaan". Dat hoefde dus niet per bestand en was erg gemakkelijk als je bewerkingen had gedaan in meerdere werkbladen. Heb je die tip ook voor mij?
 
Peter,

Dan moet die ook ergens staan op de plekken die ik aangaf. Kan het nu niet nagaan. Misschien kun je alvast even kijken en melden als je hem gevonden hebt. Misschien is dit de oplossing: niet getest.
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, die is het! Ik heb de lintinstellingen bereikt via de quick-launchbar, maar toen werd het ook aan de hand van dit Word-voorbeeld duidelijk!:thumb:
 
Peter,

Humor: in Word vind ik hem maar in Excel niet.
 
Haha, ik heb hier Excel 97, dus ik kan nu niets laten zien. Maar .... ik zal je vanavond helpen :D.
 
Boven het lint heb ik een quicklaunchbar met rolmenu (bijlage 1) met als één na laatste keuze Meer opdrachten (bijlage 2). Dan volg ik de Word-instructie en dan kom ik er.

bijlage 2.jpg bijlage 1.jpg
 
Peter,

Wat je laat zien, is alles sluiten. Je vraag was alles opslaan, wat in Word wel zit, maar in Excel onvindbaar is.
 

Bijlagen

  • Vastleggen in volledig scherm 29-7-2011 112822.jpg
    Vastleggen in volledig scherm 29-7-2011 112822.jpg
    5,9 KB · Weergaven: 39
Inderdaad alles sluiten, maar je krijgt dan de vraag of je ook alles wilt opslaan. En dat was mijn oorspronkelijke vraag. :)

Maar we zijn er dus wat mij betreft uit!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan