Meerdere bestanden in een map in 1 workbook zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verberkmoes

Verenigingslid
Lid geworden
26 feb 2002
Ik wil meerdere bestanden (typisch maximaal 15) die in een map (naam MAN_xxxx) staan in een (1) nieuw aan te maken workbook zetten.

De bestanden zijn delimited/csv met een extensie *.rnd

De macro werkt nu voor het openen van 1 bestand (met een procedure die ik al jaren toepas).

Het is zo opgezet dat er een nieuw Book1.xlsm aangemaakt wordt (bij een volgende run automatisch Book2, Book3, etc.)

Als U mij hierbij wil helpen dan bij voorbaat veel dank. Het handigste is denk ik door de code in de macro te zetten.

Bijgaand de macro en een voorbeeld bestand.

(Ik werk met Windows 10 / Office 2016)

Met vriendelijke groeten en gezellige feestdagen toegewenst.

Bijlagen

Zo?
Wel even het pad van de Public rndmap aanpassen.

NB:
Public mag daar ook Dim zijn.

Ook fijne feestdagen gewenst :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De Open_FFT AH werkt (de andere heb ik nog niet werkend).
Alleen de bedoeling is dat je de map opent en dan een van de bestanden in de map aanklikt om te runnen.
En het resultaat wordt niet in een bestand Book1 gezet maar in een book gecombineerd.xlsx.
(Bij de macro die ik je stuurde werd het in Book1 gezet en als je opnieuw runde of als je een ander bestand runde in Book2 , etc. En al die boeken bleven dan geopend staan. Maar mogelijk kan ik dat er zelf nog wel in knutselen.
Mocht je nog tijd hebben kijk dan even hoe de macro werkt die ik je gestuurd heb. Zie hoe het openen werkt en run een paar keer achter elkaar dan zie je wat ik bedoel met Book1, Book2, etc.
In ieder geval hartelijk dank zover!!!!!

Ik weet niet exact wat je wilt maar een poging gewaagd met met power query.

Bijlagen

Wt je vraagt is exact wat mijn voorbeeld doet.

Wat bedoel je dan met "Ik wil meerdere bestanden (typisch maximaal 15) die in een map (naam MAN_xxxx) staan in een (1) nieuw aan te maken workbook zetten." Ik ging er van uit dat je alle RND bestanden in één Excelbestand wilde importeren. En in plaats van een bestand te selecteren moet je nu een map selecteren, dat lijkt mij niet onlogisch. De naam van het nieuwe bestand kun je heel eenvoudig zelf aanpassen.

De uitleg is inderdaad tegenstrijdig.

Nee het is niet onlogisch de map te selecteren.
Alleen bij een aantal andere macro's wordt steeds een bestand geselecteerd om alles te openen.
Daar zijn de bruikers dus aan gewend. Nu is het wat anders maar er valt mee te leven.
Nogmaals hartelijk dank.

Peter59.
Dit is niet wat ik bedoel. Maar toch bedankt voor de moeite.
Als je mijn meegestuurde macro runt zie je wat ik bedoel.
Alleen die opent 1 bestand in de map en zet allees in kolommen tewijl ze allemaal geopend moeten worden; dat is de bedoeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan