• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere bestanden koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuiverman

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2005
In Exel heb ik 2 bestanden aangemaakt; één voor maandbedragen en één (ander) voor weekbedragen.
Als ik in weekbedragen iets invul, wil ik het weektotaal automatisch in laten vullen in het maandbestand. Kan dat? Nu tel ik eens per maand alle weekbedragen op en deel ze door 4 en vul ze dan in in het maandbestand. (dom of overbodig of tochmaarzoblijvendoen?) :) Harry:)

is het geen optie om ipv 2 bestanden 1 bestand te maken met 2 tabbladen?
De gegevens (totalen) van de weken kan je overnemen in de maand tab. en deze laten delen door 4 (zoals je nu ook doet)

In die richting had ik ook al eens gedacht; ik denk dat ik dat toch maar ga doen dan, anders wordt het volgens mij wel erg ingewikkeld niet? In elk geval bedankt voor de tip. :D Harry

je kunt twee bladen wel linken aan elkaar

het weektotaal kun je dus in een ander blad opnemen.

Je gaat dan op de cel staan van blad 1 bijv.
typt =
ga dan naar de cel in blad 2 en druk op enter

Zo hebik het beginbedrag van 2005 gekoppeld aan het eindbedrag van 2004
Dat zijn bij mij zelfs twee verschillende bestanden
grt.

Martin

Laatst bewerkt:
Hoi Harry,

Waarom niet preciezer, Je voert de bedragen per dag in, in een kolom ernaast zet je =Weeknummer(A11;2), even er van uitgegaan dat de datum in A11 staat. In de kolom daarnaast zet je =Maand(A11).

Op blad2 zet je de weektotalen
in A11 zet je 1 (Week 1), in
B11: =som.als(Blad1!$D$11:$D$999;A11;Blad1!$C$11:$C$999)
(in D11 staat het weeknummer, in C11 het bedrag)

Op blad3 zet je in A11 1 (Maand 1) in
B11: =som.als(Blad1!$E$11:$E$999;A11;Blad1!$C$11:$C$999)

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan