Meerdere bestanden open win 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Hoe kun je meerdere bestanden openen in win 8 op een goede mannier
Ik ga steeds maar terug naar komputer om een 2e bestand op te starten of openen maar dat moet beter kunnen volgens mij
tip ?
 
Dat ligt er maar helemaal aan wat voor bestanden je wilt openen.
 
edmoor heeft hier wel een punt.
Mocht je nu meerdere bestanden willen openen bijvoorbeeld in excel, kun je bv. een batchbestand aanmaken:

Open kladblok. Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok
Kopieer onderstaande code:

@echo off
start excel "%UserProfile%\Documents\test.xlsx" "%UserProfile%\Documents\voorbeeld.xlsx"


Sla dit bestand op op je bureaublad als openfiles.bat. Rechtsklik deze en kies uitvoeren als administrator

Excel zal dan zowel test.xlsx als voorbeeld.xlsx van uit je documentenmap openen...
(moeten die er wel zijn natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
De normale manier is om in Verkenner meerdere bestanden te selecteren (enkele muisklik i.c.m. Shift of Ctrl of Ctrl-Shift) in een map en dan op Enter te drukken.
Eventueel kan (ipv. Enter) dubbelklikken op een van de geselecteerde bestanden ook.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat selecteren voor meerdere bestanden heb ik gedaan en dat werkt goed Maar alleen als ze in dezelfde map zitten
Ik wil bv 2 bestanden uit exel laden en 3 bestanden uit word omdat ik van deze 5 bestanden gegevens wil ophalen
die komen dus uit 2 verschillende mappen hoe doe ik dat??
e de waele
 
Je kunt alleen meerdere bestanden van hetzelfde type in 1x openen. Daarbij dienen ze ook in dezelfde map te staan.
De enig andere manier is de tip van dorado maar dat vergt weer andere kennis.
 
Ok, volgens mij kan je net als in Vista & 7, meerdere instanties van Computer - Explorer, Verkenner - openen, dus bv. 1st de map met Access openen, dan die met Excel, & dan die met Word, etc...
Vanaf daar kan je ze weer met Ctrl, &/of Shift openen.
 
Ik vermoed dat een andere mogelijkheid zou zijn om de gewenste bestanden in een Bibliotheek te zetten/linken en dan te openen vanuit de bibliotheek. Overigens heb je daarvoor wel een courante versie van Windows nodig en ik heb dit zelf niet getest.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan