Meerdere bestanden tegelijk hernoemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michealmcdermot

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2010
Berichten
24
Weet iemand hoe (of met welk programmaatje) ik meerdere bestanden tegelijk kan hernoemen op de volgende manier:

Ik heb twee mappen met allebei evenveel bestanden, allebei gesorteerd op naam. Nu wil ik dat de bestanden in de ene map hernoemd worden naar exact dezelfde naam als het bestand op dezelfde positie in de andere map.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mike
 
Nee, het zijn hele andere bestanden (de ene zijn films, de andere zijn ondertiteling bestanden). Maar ik wil dus dat de ondertitelingbestanden dezelfde naam krijgen als de filmbestanden.

Toch bedankt voor het meedenken!
 
Sorry voor de late reactie. Echter heb ik beide programma's geinstalleerd, maar ik kom er niet achter wat ik zou moeten doen om bovenstaande voor elkaar te krijgen. Ik had zelf Flexible renamer ook al geinstalleerd, maar ook hier is het me onduidelijk hoe ik het voor elkaar krijg. Heb je dus een concrete tip met welke functie (en waar te vinden) in bovenstaande programma's ik het voor elkaar kan krijgen?
Alvast bedankt!

Mike
 
Uiteindelijk gelukt met bulk rename utility.

Deze tool kan zelf de filenames uit een map opslaan (clipboard copy), dus zowel de goede als de foutieve namen als lijstje geplakt in excel en samengevoegd tot een txt bestand.
Vervolgens kon ik die file importeren en de bestanden hetzelfde noemen!

Kan op slot dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan