Meerdere bestanden zoeken in een map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomas99

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2013
Goedemiddag,

Ik heb een uitdaging.
Ik heb een map met 10.000 pdf-bestanden (gewoon in windows verkenner). Elk pdf-bestand heeft een unieke bestandsnaam (een nummer).
Ik heb ook een excelbestand met in kolom A ruim 1.000 nummers die overeenkomen met de bestandsnamen in de verkennermap.
Nu wil ik die ruim 1.000 nummers in excel zoeken in de verkennermap (waar er dus 10.000 in staan), zodat ik als zoekresultaat alleen die ruim 1.000 pdf-bestanden heb.

Stukje achtergrond: ik heb 10.000 bestanden en iemand vraagt mij om er 1.000 naar hem te sturen (in excel geeft hij aan welke nummers). Zonder tool zou ik dus 1.000x een pdf bestand moeten aanklikken en kopieren naar een andere map om alleen deze 1.000 over te houden.

Hopelijk bestaat hier iets voor.

Groeten,
Thomas

Zoek opdracht scheiden door een komma.

Dus bijvoorbeeld: 100001, 100002, 100010
Denk niet dat er 1000 in 1 x kan maar scheelt wel 1000 x zoeken :)

Hmm, is er geen tool/software voor zoiets?
Als ik het zo aanpak, is mijn volgende vraag hoe ik in Excel in kolom A (rij 1 t/m 1000) transformeer in een kommagescheiden stuk, dat in de zoekfunctie in verkenner te gebruiken is?

Wat je zou kunnen doen is die 1000 laten beginnen op A2. (Boven aan regel toevoegen.)
En dan in B2 deze formule gebruiken: =TEKST.SAMENVOEGEN(A2;", ") en naar beneden slepen.
In C2 deze formule: =TEKST.SAMENVOEGEN(C1;B2) en ook naar beneden slepen.
Als het goed is heb je in kolom C op de laatste regel alle 1000 nummer gescheiden door een Komma.
Copy paste die cel in een text bestand en klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan