• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere bewoners op een adres

showa

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Hallo,
Ben gebruiker van windows11 en excel 365.
Nu heb ik een lijst met veel persoonsgegevens, nu wil ik natuurlijk alle unieke gegevens bij de juiste personen houden, maar zou ook in een aparte kolom of tabblad de voornaam of aanhef willen samenvoegen wanneer de straatnaam en huisnummer gelijk zijn.
Dus de gegevens van dhr en mv gescheiden houden maar een mogelijkheid te creëren om een brief te sturen naar “dhr en mv achternaam”
Hopenlijk kan iemand mij op weg helpen.

Als je jezelf op weg wil helpen kun je beter ook een bestandje plaatsen.

In onderstaand voorbeeld staan twee verschillende personen maar met het zelfde adres. Ik wil nu iets sturen naar Jan en Katrijn Klaassen dus de voornamen samengevoegd .

Bijlagen

Het voorbeeld is nogal summier. Wonen er ook mensen met verschillende achternamen op 1 adres? Waar moet de gewenste uitkomst komen te staan? Wat als er maar 1 persoon woont?

Ik heb de lijst maar een beetje uitgebreid met fictieve gegevens (met dank aan ChatGPT), en een Excel 365 formule gebruikt om de aanhef per adres te bepalen. Mag jij nog zeggen hoe het zit met de achternamen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
1 persoon per adres zou kunnen, evenals twee verschillende achternamen. Alleen adres huisnummer postcode en woonplaats zijn uniek

gewenst is dat ik een lijst kan genereren zodat er naar elk adres één brief gaat voorzien van een of twee namen

AlexCel geeft al een goede optie, maar als je daadwerkelijk de aanhef Dhr. of Mevr. wilt gebruiken, zal dat op zijn minst in de data die je hebt moeten staan. En wat te doen als het adres wel gelijk is, maar de achternaam niet?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan