meerdere bin bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

verstraeten

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2004
Berichten
243
hoi

ik ben een spel aant downloaden maar ik krijg 30 bin bestanden, 1 cue bestand en 20 R30 bestanden

is dit normaal en hoe moet je zoiets branden?
 
:confused: misschien kan je het proberen te openen met winRar, het lijkt me dat je uiteindelijk 1 bin en 1 que bestand moet overhouden.
 
ja maar het kan toch niet dat ik maar 1 van die bestanden moet gebruiken want die zijn elk 14.31 Mb

ik zal effe duidelijker zijn

ik heb 30 hlm-sh2a.r00, hlm-s2a-r01, enz bestanden die ik moet uitpakken met winrar en dan krijg ik een bin bestand
maar ik kan die alleen uitpakken met nog een ander bestand en dat zijn er maar 20 en die kan ik met geen programma openen

en dan zit er nog 1 hlm-sh2a.rar bestand in

en 1 hlm-sh2a.sfv bestand
alle bestanden zijn 14.31 Mb behalve het hlm-sh2a.sfv bestand dat is 1kb


wat kan ik hier mee doen
 
:) QuickSFV is een controle bestand om na te gaan of al de verschillende rar files wel compleet zijn en niet corrupt zijn geraakt tijdens het downloaden.

Hier kun je het programaatje daarvoor downloaden, opzich makkelijk maar als er 1 rar file corrupt is merk je dat ook wel tijdens het uitpakken.

:thumb: Maar je was goed opweg, die hlm-sh2a.r00, hlm-s2a-r01, enz moet je uitpakken met het hlm-sh2a.rar bestand ( dit is verwarrend want die staat meestal onderin je lijst ), totdat je 1 bin bestand hebt en 1 que bestand hebt, dit bin bestand moet je niet verder uit gaan pakken maar moet je gaan branden.
Met Nero kies je recorder > Burn Image... > en selecteer je het que bestand ( klein bestandje )
Het que bestand en bin bestand moeten wel samen in 1 folder staan, maar dat staat het meestal vanzelf .
 
ok bedankt al voor de info

maar die quiksfv kan die winrar bestanden openen
want als ik een winrar bestand er mee open doet hij niks maar mijn cpu is dan 100%
en dat komt door quiksfv
moet ik miss langer wachten?
 
Nee je moet dat programma downloaden van die link van me, en installeren, daarna dubbelklikken op het sfv bestand en dan gaat hij vanzelf de rars voor je controleren.
Het programma laat dan zien of de rars OK zijn of niet, meer doet het niet voor je :rolleyes:
 
ok ik heb bijna alles afgehaald maar wat moet ik nu eerst doen
eerst alle bestanden uitpakken of moet ik iets met dat sfv bestand doen
ik heb het nog nooit gedaan dus
 
Nee vergeet dat sfv bestand, niet belangrijk

Pak het hele zaakie uit door het hlm-sh2a.rar te starten
En ga dan naar Nero en dan kies je recorder > Burn Image... > en selecteer je het que bestand.
Branden en het zou klaar moeten zijn.
 
ik heb geprobeerd met quiksfv maar dan krijg ik de foutmelding:

in quiksfv is er een onbekende fout opgetreden ....

dus dat werkt niet

en heb dus geprobeerd dat hlm-sh2a.rar uit te pakken en bij de 2de cd gaat het perfect maar bij de eerste krijg ik de foutmelding:

CRC failed in hlm-sh2a.bin. the file is corrupt

wat kan ik hier aan doen?
 
ik heb nog een vraagje

cd1 die is meer dan 700Mb en ik heb cd's van maar 700Mb
kan ik bestanden van cd1 overzetten naar de 2de cd
dat zal wel niet zeker
of kan ik dat ook op en dvd zetten werkt het dan evengoed
 
Laatst bewerkt:
Disk image files zijn altijd iets groter dan wat er eigelijk op cd gezet wordt, gewoon branden dus :)
En nee, je kan volgens mij geen CD image op een dvd zetten, je brandt programma pikt dit niet volgens mij.
 
Nee dan zal je CD's van 800 MB moeten halen.

Er is ook nog een andere optie, dat is gebruik te maken van Virtuele CD/DVD drive software, zoals deze.

In plaats van te branden krijg je er een virtuele CD/DVD drive bij en mount je dan de image, zodat je hem vanaf harde schijf installeert.
 
Aha ik had dat stukje over ( CRC failed in hlm-sh2a.bin. the file is corrupt ) gemist.
Dit betekent dat 1 of meerdere van de rar bestandjes niet correct is gedownload, deze zul je dus opnieuw moeten downloaden, als het goed is geeft winrar ook aan welke corrupt is.
 
nee hij geeft niet aan welke corrupt zijn
hij heeft dat gedaan maar die heb ik opniuw afgehaald
maar nu geeft hij deze foutmelding
 
het is gelukt met ze opnieuw af te halen
met winrar kun je de bestanden ook laten controleren

maar nu heb ik weer een ander probleem
ik heb het spel dus geinstalleerd via cd maar ik krijg de foutmelding dat het niet de originele cd is

maar daar zit nog iets van hoodlum bij dat heeft het spel gekraakt of zoiets ik weet niet wat ik daar mee kan doen?
 
Is dat niet zo'n NO-CD crack? Ik weet niet hoe het werkt. Misschien even runnen? Dat zou het probleem met "geen originele cd" moeten opheffen.

James:)
 
Geplaatst door verstraeten
het is gelukt met ze opnieuw af te halen
met winrar kun je de bestanden ook laten controleren

maar nu heb ik weer een ander probleem
ik heb het spel dus geinstalleerd via cd maar ik krijg de foutmelding dat het niet de originele cd is

maar daar zit nog iets van hoodlum bij dat heeft het spel gekraakt of zoiets ik weet niet wat ik daar mee kan doen?

Lees het .NFO bestand eens in met KLADBLOK.. Daar staat vaak aanvullende informatie in.
 
het is gelukt moest gewoon effe bestand overschrijven

heel erg bedankt voor jullie hulp

maar dan heb ik nog een klein vraagje
mijn ram geheugen is te klein want het spel gaat heel langzaam
zonder het spel zit het rond de 45% maar kan je nergens instellen dat andere programma's het ram geheugen dan niet meer gebruiken
 
Wat je kan proberen het taakbeheer te openen (crtl+alt+del) en dan bij het tabblad processen de prioriteit van het spel te verhogen door met je rechtse muisknop op het proces te klikken daar de prioriteit te veranderen. Ik weet niet of dat veel zal doen, maar je kan het proberen.

James:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan