meerdere cbo

Status
Niet open voor verdere reacties.

mixology

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
57
Greeetingz !

Eerst en vooral : aan allen een goed 2013 gewenst !

Het jaar is nog maar ingezet en hier ben ik alweer met een vraag :eek: .
In bijlage een tabel met keuzevakken waarbij ik in functie 1 en in functie 2 wil selecteren en het resultaat van beide verkrijgen. ( vb f1 = aaa, f2 = ccc : resultaat : de waarden van aaa & ccc ) .
Momenteel lukt het perfect om één selectie te maken, maar ik wil echter 2 selecties kunnen maken die een resultaat weergeven. Dus niet de waarden die voldoen aan beide criteria maar gewoon de waarden samen.
als ik nu een selectie maak in functie 1 én functie 2 verkrijg ik een blanco result :( .

Hoe kan ik dit aanpassen / verkrijgen ?

thanks !
 

Bijlagen

  • db4helpmij.rar
    34,5 KB · Weergaven: 13
Ik heb je db eens bekeken, en maar wordt er niet echt wijs uit. De zoekknop doet bijvoorbeeld hele vreemde dingen (je maakt een query met deze inhoud: "DELETE create table FROM tblQueryTemp;"). En de query die je voor je subformulier gebruikt gebruikt een beetje vreemde criteria. Bovendien gebruik je in je twee keuzelijsten exact dezelfde rijbron, zodat je twee keer dezelfde waarde kan kiezen. Maar de belangrijkste omissie: ik zie geen enkele code om een filter te maken?
En verder snap ik niet wat je wilt: wil je nu wel of niet twee verschillende waarden kunnen filteren?
 
Beste,

de bedoeling is dat ik twee verschillende waarden kan filteren zodat ik bij een input in functie 1 en een verschillende input in functie 2 het resultaat zie van beide welk dan weggeschreven wordt naar mijn tblQueryTemp voor verder gebruik . Daarom ook dat ik "DELETE create table FROM tblQueryTemp;", want ik wil een nieuw resultaat in die tabel hebben . Het voorgaande zoekresultaat mag weg als ik de nieuwe uitvoer.
Ik had wel een vermoeden dat er iets met code ging moeten gebeuren. Ik heb je hfdst 9 in de handleiding reeds gelezen en vrees dat ik daar verder moet zoeken .
Hieronder een gemanipuleerd voorbeeld van hoe ik het resultaat wil

Bekijk bijlage 172808

Yuri
 
"mijn" oplossing gevonden . Foutje zat achter de "search" . Kan nu met 1 keuzelijst werken waarin ik één na één meerdere keuzes maak die in de tabel komen zonder gedelete te worden ....

Code:
   DoCmd.SetWarnings False
   DoCmd.OpenQuery "qrySearchTmp"
   Me.SubformulierqrySearch.Requery

Me.SubformulierqrySearch.Requery moest natuurlijk aan het einde ipv aan het begin en "DELETE create table FROM tblQueryTemp;" is weg want die deed alleen maar foute dingen en ik heb immers een rest button voor een nieuwe start :d

bedankt om te kijken !

Yuri
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan