• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere cellen automatisch inkleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronvoorhorst

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Hallo allen,

Ik heb een vraag?? In de bijlage heb ik een simpel voorbeeld van een planning gemaakt voor chauffeurs. Ik wil graag in de rij onder de tijdsbalk die ik gemaakt heb met een kleur aangeven wanneer een chauffeur onderweg is en daaronder eventuele opmerkingen plaatsen. Nu is mijn vraag? is het mogelijk om de cellen automatisch in te kleuren onder de tijdsbalk door alleen een aantal cellen (onder de tijdsbalk) te selecteren of klikken en de kleur weer weg te halen door te dubbelklikken op de gekleurde (Geselecteerde of aangeklikte) cellen?

Ik heb 1 voorbeeld gemaakt ter verduidelijking. Ik kan verder geen VBA-codes schrijven. Aangezien ik denk dat dit nodig is ;)

Hopelijk is mijn vraag duidelijk omschreven.

Alvast bedankt voor jullie medewerking

Groet Ron

Bijlagen

Dag Ron,

VBA is inderdaad nodig.
Ik heb een Worksheet_BeforeDoubleClick code geschreven.

Rechtsklik op de tekst van Tabblad "WK34" en klik op:
Programmacode weergeven.
Je komt dan in deVBEditor en ziet de Code met enige toelichting.

Deze code kun je ook achter andere bladen plakken,die hetzelfde moeten doen.

Bijlagen

Hallo Luc,

Ten eerste bedankt voor je snelle reactie en hulpvaardigheid. Dit is precies wat ik bedoel. Ik heb nog een paar (hopelijk) kleine vraagjes om het te perfectioneren.

1. Is het mogelijk om alleen de rijen van kleur te kunnen laten veranderen waar "Firma" voor staat. Dus rij 7,10,13 ..... enz?

2. Is het mogelijk om met meerdere kleuren te werken? Zodat je verschillende ritten goed uit elkaar kan houden, aangezien sommige chauffeurs meerdere ritten op 1 dag hebben.

3. Is het mogelijk om meerdere cellen tegelijk een kleur te geven door ze bijvoorbeeld eerst te selecteren en dan te dubbelklikken? (soms zijn chauffeurs 2 dagen weg, dan moet je 24 keer klikken om dit "in te kleuren"

alvast bedankt,

Ron

Dag Ron,

Vraag1 is met dubbelklik wel mogelijk.
Vraag 2 en 3 is met dubbelklik niet mogelijk.

Moeten vraag 2 en3 kunnen,dan moet er iets anders verzonnen worden.

Geef eens aan hoeveel kleuren en wanneer toe te passen.
Dan wil ik wel iets proberen.

Dag Ron,

Hoe noem je een gele rit en hoe noem je een lichtblauwe rit?
Ik wil graag een Naam daar voor.

Dag Luc,

Bijv: Geel = rit "lossen"
Lichtblauw = rit "laden"

Maakt opzich niet uit. Anders mag je zelf ook creatief zijn ;)

Groet Ron

Dag Ron,

Dan moet dit in de buurt komen.

Bovenaan je werkblad verschijnt een Werkbalk met daarop de knoppen
Losse,Laden en Wissen.

Het is de bedoeling eerst een cel of cellen te selecteren en dan op een knop te klikken.
Bestudeer ook de Macro's in Module1 , Module2, achter het Blad "WK34" en de macro
in ThisWorkbook.

Succes met je Planning.

Bijlagen

He Luc,

Heel erg bedankt. Dit is precies wat ik zocht :thumb: sorry voor mijn late reactie, maar ik kon niet eerder weer achter een pc. Nogmaals hartelijk dank, dit werkt vele malen sneller.

Groeten Ron

Dag Ron,

Graag gedaan. Het was me een genoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan