Hallo,
Ik heb een vraag over meerder cellen automatisch laten kleuren door het selecteren van een bepaalde naam in een cel.
Om het even duidelijker te maken wat ik bedoel zal ik omschrijven wat ik wil doen;
Ik heb een projecten planning gemaakt, binnen deze projecten hebben we een ongeveer 5 verschillende statussen.
In de planning heb ik per project een cel waar de status te selecteren is via een lijst gemaakt d.m.v. valideren.
Maar ik wil dat de hele rij de kleur krijgt die gekoppeld is aan de status.
Ik weet dat via voorwaardelijke opmaak je maximaal 3 kleuren kan gebruiken.
Via internet heb ik wel wat gevonden, dat het door een macro te maken kan maar ik begrijp dat niet helemaal.
Dus zou iemand dit misschien goed uit kunnen leggen hoe ik dat moet doen.
Met vriendelijke groet,
Marcel
Ik heb een vraag over meerder cellen automatisch laten kleuren door het selecteren van een bepaalde naam in een cel.
Om het even duidelijker te maken wat ik bedoel zal ik omschrijven wat ik wil doen;
Ik heb een projecten planning gemaakt, binnen deze projecten hebben we een ongeveer 5 verschillende statussen.
In de planning heb ik per project een cel waar de status te selecteren is via een lijst gemaakt d.m.v. valideren.
Maar ik wil dat de hele rij de kleur krijgt die gekoppeld is aan de status.
Ik weet dat via voorwaardelijke opmaak je maximaal 3 kleuren kan gebruiken.
Via internet heb ik wel wat gevonden, dat het door een macro te maken kan maar ik begrijp dat niet helemaal.
Dus zou iemand dit misschien goed uit kunnen leggen hoe ik dat moet doen.
Met vriendelijke groet,
Marcel