• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere cellen kleuren bij een selectie van een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonBianco

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Hallo,

Ik heb een vraag over meerder cellen automatisch laten kleuren door het selecteren van een bepaalde naam in een cel.

Om het even duidelijker te maken wat ik bedoel zal ik omschrijven wat ik wil doen;

Ik heb een projecten planning gemaakt, binnen deze projecten hebben we een ongeveer 5 verschillende statussen.

In de planning heb ik per project een cel waar de status te selecteren is via een lijst gemaakt d.m.v. valideren.

Maar ik wil dat de hele rij de kleur krijgt die gekoppeld is aan de status.

Ik weet dat via voorwaardelijke opmaak je maximaal 3 kleuren kan gebruiken.

Via internet heb ik wel wat gevonden, dat het door een macro te maken kan maar ik begrijp dat niet helemaal.

Dus zou iemand dit misschien goed uit kunnen leggen hoe ik dat moet doen.

Met vriendelijke groet,

Marcel

Ik weet dat via voorwaardelijke opmaak je maximaal 3 kleuren kan gebruiken.
Marcel,

Dit geldt voor 2003 en lager, daarboven kun je meer dan drie toepassen. Dus welke Excel-versie gebruik je?

Het bestand dat ik postte, is een 2002-bestand, dat ook in 2003 voldoet.
Heb je het bekeken?

Laatst bewerkt:
Het bestand dat ik postte, is een 2002-bestand, dat ook in 2003 voldoet.
Heb je het bekeken?

Ik heb het wel bekeken, maar ik heb thuis excel 2007 dus moet het nog even op m'n werk computer kijken.

En inderdaad dat is precies wat ik bedoel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan