• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere cellen samenvoegen dmv IF

Status
Niet open voor verdere reacties.

hennesjean1

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2012
Berichten
8
Goededag,

In Kolom A heb je cellen A2 tot en met A15. Dit is allemaal het zelfde product. In kolom B en C staat extra informatie over dir product.
Nu moeten cellen A2 tot en met A15 worden samengevoegd, m.a.w. alle EXTRA informatie die ik over het product heb moet op een regel komen en daarachter moet een getal of naam meegegeven worden(1 of ja bijvoorbeeld).

Een voorbeeld zit je in regel 2.
De overige cellen mogen daarna verwijderd worden, maar dat kan denk ik gewoon door alleen unieke waarde te selecteren.

Zoals je kunt zien komt een waarde vaker voor; bij SOK123 heb je n.l. TWEE x de maten en wel tot 6 keer de kleur. Alles hoeft maar een keer overgenomen te worden. Er hoeft geen combinatie gemaakt te worden van MAAT & KLEUR, dus dat excel er rekening mee houdt dat kleur ROOD er niet is in MAat XL, dat maakt niet uit. Het hoeft enkel overgenomen te worden.

Natuurlijk, een bijlage.
Bekijk bijlage Voorbeeld hennesjean.xls

Bij voorbaat dank Heren!!
 
Ziet er uitstekend uit. Hoe werkt dit echter als er meerdere producten zijn??
En, volgens mij heb je nu het zo ingeregeld dat je PER kleur kan zien welke maten er zijn. Dat is niet nodig.

Doel is dat ik te 'weten' kom welke maten en welke kleuren er zijn.
Hoe zou het werken als je KLEUR op dezelfde manier behandeld als MAAT?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan