Meerdere computers virtualiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ten eerste weet ik niet waar ik met deze vraag terecht kan, dus excuses als deze verkeerd geplaatst is.

Mijn situatie is als volgt (bedrijf). Ik ben in het bezit van 3 computers. Elk computer is veel gebruikt door collega's met elk hun eigen software pakketten etc.

Nu zou ik graag de totale computer willen benaderen vanuit mijn computer. dus niet met 3 kasten naast mij en met behulp van een switch of iets dergelijks, dit is onhandig er kost teveel ruimte.(daarbij kan ik ook niet gemakkelijk bestanden over zetten.)
Alle drie de computers (1tje van mij zelf, 2 van collega's) draaien zware cad pakketten (autocad, Tekla, Solid works) echter door een licentie kwestie zou ik niet graag software willen verwijderen/overzetten etc.

Dus mijn vraag is nu eigenlijk, hoe kan ik dit het beste werkbaar maken??
Ik kan ze natuurlijk beide aansluiten op het netwerk , en dan via extern bureaublad benaderen. Dan kan ik de software gebruiken etc.
Echter denk ik dan dat ik heel veel inlever op mijn prestaties?? dit zou erg traag worden, vooral omdat je vanaf 1 pc, waarop bijvoorbeeld Tekla structures draait, een scherm hebben met extern bureaublad waar dan autocad op draait, en een scherm hebben met externbureaublad en hier dan solid works op draait.

Wie kan mij uitleggen hoe ik dit het beste aan kan pakken??
Wat is hierin de beste methode??

Met vriendelijke groeten,

Joost

Beste mogelijkheid is om te kijken of je de licenties kunt omzetten naar een netwerklicentie. Dit is vaak wel mogelijk. Op dat moment kun je de software legaal draaien rechtstreeks op elke pc, met de beperking dat maar 1 iemand tegelijk de software kan gebruiken.

Toegang via extern bureaublad is mogelijk en zal niet teveel performance van je eigen pc kosten.

ja Floating license (netwerk licentie) dat brengt extra kosten met zich mee. dus dat is geen optie.

Jij denkt dat extern bureaublad gewoon prima moet werken? ook met zware modellen en eventueel meerdere pc's tegelijk?

Zo vanaf hier natuurlijk link om te zeggen. Maar gegeven het budget is dit nog het meest haalbare. RDP stuurt enkel beeld over de lijn, kost weinig rekenkracht. Enige waar het niet voor geschikt is is bewegend beeld. Kun je testen door een youtube filmpje of game over RDP te proberen.

Als je de optie hebt om de monitoren van de systemen naast elkaar te zetten kun je het gratis synergy overwegen (synergy-foss.org). Je kunt dan de 3 fysieke pc's met 1 toetsenbord en muis bedienen. Dat werkt helemaal lekker.

Vmware workstation???????? Kost ook geld en lost je licentieprobleem allerminst op. Los nog van de vraag of je voldoende grafische rekenkracht in je virtuele machine hebt om aan jouw wensen te voldoen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan