Meerdere criteria/vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvada

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Berichten
36
Ik heb een tabel in Access van ca. 800.000 regels. Ik wil een selectie middels een query maken van deze gegevens maar ik wil meer dan 3 criteria gebruiken.

Ik heb namelijk in Excel in bestand van duizenden regels en ik wil nu beide bestanden met elkaar vergelijken en de gegevens die zowel in Excel als in Access voorkomen tevoorschijn halen.

Wie helpt?

Alvast mijn dank,

Met vriendelijke groet,

Corvada
 
Het lijkt me gemakkelijker om eerst alle gegevens van access naar excel te maken. Dat kun je in excel doen bij data, data importeren, databasequery etc.
Daarmee maak je een tabel in excel exact dezelfde tabel als in wat ie in access weergeeft.
Ik denk dan alleen dat niet alle 800.000 records in excel passen :confused:

Ik weet alleen niet hoe je nu precies moet vergelijken.
 
Japsur,

Bedankt voor je reactie maar daar ligt voor mij het probleem. Excel biedt slechts ca. 65.500 regels en ik moet echt ca. 800.000 regels als vergelijking gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Cor
 
Dat doe je met een querie

Je maakt een querie gebaseerd op beide tabellen. Ik ga er van uit dat beide tabellen een veld hebben wat gemeenschappelijk is anders ga je niet naar dubbele waarden zoeken. Leg een 1 op veel relatie in de querie tussen deze velden. In criteria bij het veld aan de veelkant vermeld je Is not null. Bepaal nu welke gegevens je wilt zien uit beide tabellen ( of alle velden) en de querie toont je de records waarin de gerelateerde velden gelijk zijn. Als je meerder criteria gebruikt zou je dit kunnen herhalen maar dan baseer je de volgende Querie op de vorige net zolang tot je in de 3e querie de records hebt die aan alle drie de criteria voldoen. Is dat wat je bedoelt?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan