meerdere criteria werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je niet een voorbeeldje maken van de db; de code is ondertussen dermate complex dat het wel heel veel tijd gaat kosten om het probleem te localiseren/debuggen...
 
Bekijk bijlage michel excel.xlsx

Ik heb dus een tabel aangemaakt waarin de waarden worden gesaved. Ik snap zelf niet helemaal wat er fout gaat... Kan je hier iets mee?

Uit de tabel wil ik de waarde halen voor de query. ook zou ik graag willen dat de waarden worden overschreven in de tabel. Of dat iig de nieuwste waarden gebruikt wordt in de query.

gr Gerwin
 
Ik begin zo langzamerhand toch een db nodig te hebben; zonder formulier doe ik niet zoveel... (en de functies)
 
Ik heb m'n database al ernstig verkleint maar kleiner dan 400 kb lukt echt niet. Heb je een idee hoe ik hem nog kleiner kan krijgen(ik gebruik al winrar)
 
Splits 'm op in brokken van 100kb (102400 intypen bij <Split to volumes>).
 
Door een simpele truc (die je zelf ook kunt uitproberen...) ben ik er achter gekomen welk criterium het probleem veroorzaakt:

Code:
"review"
<IIf(ISOWeekNumber(Date())-nz([Forms]![tbl_weekcode]![review];0)<0;CStr(Right$(((Year(Date())-1));2) & Abs(ISOWeekNumber(Date())-nz([Forms]![tbl_weekcode]![review];0)));Right$("00" & CStr(Year(Date()));2) & Right$("00" & CStr(ISOWeekNumber(Date())-nz([Forms]![tbl_weekcode]![review];0));2))

Geen idee waarom, maar misschien dat jij chocola kunt maken van wat je eigenlijk aan het filteren bent...
 
Het valt me overigens wel op dat alle records met als Action code Review het veld Comment leeg is. En dan doet de functie Getalletje uiteraard niks...
 
Pas je weeknummer eens zo aan:
Code:
Weeknumber: Right$("0000" & IIf([comment] Is Null;1;Getalletje([comment]));4)[/cod]
Bij mij werkt-ie dan prima...
 
parameterwaarde opgeven.jpg Hij geeft nog steeds aan dat ik een parameter moet opgeven. Hij moet dit toch uit de tabel halen? OF heb jij dit probleem niet?
 
Je wilt misschien dat hij de waarde uit een tabel haalt, maar dat kan niet zomaar. Sterker nog: normaal gesproken kan dat zelfs niet! Als je een record uit een tabel wilt halen, zul je dat moeten doen met de functie DLookup. In een query kun je hooguit verwijzen naar een formulier met tekstvelden. En dat heb ik dus gedaan: ik heb een formulier gemaakt van de tabel [tbl_weekcode], en die dezelfde naam gegeven als de tabel, zodat de verwijzingen in de query niet veranderd hoeven te worden. Normaal gesproken zou ik een formulier uiteraard de naam frm_weekcode hebben gegeven. Vandaar dat je in de formule nu ook dit tegen komt: [Forms]![tbl_weekcode]![review].
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan