Meerdere draadloze netwerken zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

piepoeh

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2002
Heb een draadloos netwerk met een dlink router.
Er zitten echter in mijn omgeving meer personen met een draadloos netwerk en die zijn allemaal zichtbaar voor mij, sterker nog. Ik internet op dit moment via het netwerk van een ander. Als ik mijn pc aanzet, wordt automatisch dit netwerkt gekozen ipv mijn eigen.
Ik vindt dit bijzonder vervelend en wil gewoon via mijn eigen netwerk internetten.

Hoe kom ik van deze situatie af? Bestaan er programma's o.i.d. voor?

Alvast bedankt voor de reacties.

Je kan bij de eigenschappen van je kaartje (icoon taakbalk naast klok) een voorkeursnetwerk aangeven. Alle andere verbindingen worden dan genegeerd.

Geplaatst door erbicom
Je kan bij de eigenschappen van je kaartje (icoon taakbalk naast klok) een voorkeursnetwerk aangeven. Alle andere verbindingen worden dan genegeerd.

mmhhhh..., was dat maar waar. Dit heb ik de hele ochtend zitten proberen maar hij blijft het verkeerde netwerk kiezen. Kan hem ook niet verwijderen, de andere netwerken blijven terugkomen.

Ik heb het bij het kaartje geleverde softwarepakketje geinstalleerd, dan krijg ik dus het antennesignaal icoontje. Als ik daar met de rechtermuisknop op klik kan ik kiezen voor config/status en dan een default netwerk aangeven. zie bijlage. Zou in principe bij jou ook zo moeten werken. En hoewel er bij mij nu geen andere netwerken zijn, was dat in mijn vorige woning wel zo, maar had toch geen last van ze.

Bijlagen

• draadloos.jpg
    draadloos.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 59
Bij mij heet dat voorkeursnetwerk en als ik die selecteer, pakt hij toch de andere.
Ben op dit moment even radeloos. Okay, ik kan dan wel internetten en emailen maar toch........het is niet leuk zo.

Lastig zeg. Toch maar vragen of je buren de encryptie aanzetten? Kan je in ieder geval niet automatisch meer op hun signaal inloggen. Maar misschien kan je nog van kanaal veranderen (accespoint en pci-kaart) Kan je ook bij eigenschappen doen en de router via de browser.

Geplaatst door erbicom
Lastig zeg. Toch maar vragen of je buren de encryptie aanzetten? Kan je in ieder geval niet automatisch meer op hun signaal inloggen.

Zal lastig worden. Volgens mij heeft een draadloos netwerk een bereik van ongeveer 100 meter.
Welke buurman/vrouw zou het zijn?
Zal de kinderen eens op pad sturen :-)

De andere optie die je noemt, daar ga ik dit weekend eens mee aan de slag.

Meld me wel weer. Bedankt tot zover.

Probleem (voorlopig) opgelost.
Vanavond weer aan het emmeren geweest maar ook weer geen resultaat totdat een slimme buurman langs kwam.
Hij heeft bij de properties van het verkeerde netwerk een webkey ingevuld. Hierdoor kan ik niet meer contact maken met dat netwerk en selecteerd mijn computer weer mijn eigen netwerk.

Ben weer blij :thumb:

Geplaatst door piepoeh
Probleem (voorlopig) opgelost.
Vanavond weer aan het emmeren geweest maar ook weer geen resultaat totdat een slimme buurman langs kwam.
Hij heeft bij de properties van het verkeerde netwerk een webkey ingevuld. Hierdoor kan ik niet meer contact maken met dat netwerk en selecteerd mijn computer weer mijn eigen netwerk.

Ben weer blij :thumb:

Helaas is ook dit niet de oplossing. De webkey wordt ook niet vastgehouden.
Iemand nog een idee (behalve de boel uit het raam gooien)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan