• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere draaitabellen op een pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Berichten
216
Ik heb voor één medewerker 4 draaitabellen op één pagina staan. Nu moet ik de bij de 4 paginavelden één voor één de medewerker kiezen. Kan dit ook in 1 keer?
 
macro

Ik kan wel een macro opnemen maar als ik al die vragen in het forum lees zie ik vragen over visual basic waar ik geen bal van snap. dus als je me een tip kan geven zodat ik in al die draaitabellen hetzelfde paginaveld kan krijgen hoor ik het graag van je!
 
Kun je een voorbeeld xls op het forum plaatsen (of mailen), dan zal ik er een stukje code aan plakken?
 
bijlage

Hier is ie dan! Het gaat dus om het blad "medewerker".
 

Bijlagen

  • voorbeeld pvi.zip
    71,9 KB · Weergaven: 240
Deze code doet wat je verlangt. Kan je het aan de praat krijgen? Indien niet vraag maar op.

Code:
Private Sub Worksheet_PivotTableUpdate(ByVal Target As PivotTable)
Application.EnableEvents = False
    Dim Pt As PivotTable, choice As String
    For Each Pt In ActiveSheet.PivotTables
        If Pt.Name <> Target.Name Then
             choice = Target.PivotFields("Medewerker").CurrentPage
             Pt.PivotFields("Medewerker").CurrentPage = choice
        End If
    Next Pt
Application.EnableEvents = True
End Sub

Wigi
 
lukt niet!

Zucht, ik heb van alles geprobeerd maar het lukt me niet..................:(
 
ff checku

Dit is mijn manier, maar persoonlijk vond ik die van Wigi mooier en flexibeler.
 

Bijlagen

  • voorbeeld pvi.zip
    76,4 KB · Weergaven: 236
?

Dat werkt te gek, maar ik krijg het maar niet toegepast in mijn document............... Moet ik die macro kopieren en dan? ik kan niks van visual basic, sorry...............:(
 
Druk Alt-F11. Je komt in de VBA omgeving.

Ga links in de project verkenner naar Sheets medewerker. Dubbelklik.

Plak de code in het rechterdeel.

Ik heb het voorgedaan voor jou in de bijlage die je eerder postte. Zie bijlage dus.

Wigi
 

Bijlagen

  • voorbeeld pvi.zip
    77,5 KB · Weergaven: 393
Hartstikke bedankt!

:D :thumb: Ontzettend bedankt voor de moeite, het werkt helemaal te gek!
 
nog één vraagje!?!??!

Bovenstaande werkt te gek, heel handig. Als ik van medewerker verander verspringen de kolommen. Om alles weer goed zichtbaar te maken klik ik dan in de rechterbovenhoek en dubblklik dan op een kolom zodat alles zich aanpast aan de inhoud en dus duidelijk zichtbaar is. Kan ik in die macro iets toevoegen zodat dit automatisch mee verandert of ben ik iets te veeleisend???? Het probleem is dat het me wel lukt om een macro op te nemen (jaja, dat lukt me) maar niet weet hoe ik dat in moet passen!
 
plak onderstaande code aan het einde van de macro (voor End Sub)

Code:
    Cells.Select
    Cells.EntireColumn.AutoFit
 
jheesterbeek zei:
plak onderstaande code aan het einde van de macro (voor End Sub)

Code:
    Cells.Select
    Cells.EntireColumn.AutoFit

Code:
    Cells.Select

hoef je zelfs niet te nemen. Dit:

Code:
   Cells.EntireColumn.AutoFit

is reeds voldoende.
 
Geen macro te zien..............

Thuis heb ik het bestandje van vóór de toegevoegde macro. Dus ik dacht dat doe ik thuis nog een keer om dan later die toevoeging te maken. Wat denk je? Geen macro te zien! Ook in het voorbeeldbestandje dat ik van je heb gekregen geen macro terug te vinden! Leuk, net als ik denk dat het geweldig gaat valt het weer tegen. Heb je ideeën?
 
coma zei:
Thuis heb ik het bestandje van vóór de toegevoegde macro.

coma zei:
Geen macro te zien!

Dat is toch de logica zelve. Niet?

coma zei:
Heb je ideeën?

Plak de (definitieve) macro's die je hier gekregen hebt nog een keertje. Mocht het niet lukken, hang je bestand hier bij en dan doet iemand van het forum dat wel voor jou.

Wigi
 
niet duidelijk geweest

Ik ben niet duidelijk geweest, ik bedoelde het volgende. Thuis heb ik de macro toegevoegd zoals ik al eerder op het werk had gedaan (was daar geen probleem). Die macro doet het helemaal niet en is ook niet terug te zien als ik kijk bij "extra", "macro", "macro's"! Als ik nu voor de gein een macro opneem (dat kan ik wel) zie ik die wel terug, raar toch? Maar goed, ik kan dus gewoon wachten tot maandag en daar verder werken, ik vind het alleen raar dat het op mijn werk wel gaat en thuis niet! Volgens mij heb ik thuis hetzelfde bestand als op het werk. Sowieso lijkt het me zinnig me eens te gaan verkennen in visual basic, iemand tips hoe ik dat het beste aan kan pakken?
 
coma zei:
Volgens mij heb ik thuis hetzelfde bestand als op het werk.

- Heb je de code geplakt achter het juiste tabblad?
- Heeft het bewuste tabblad dezelfde naam als in het andere bestand?
- Wat met de beveiliging? Zie Extra > Macro's > Beveiliging
 
gelukt, maar......................

Helemaal te gek! Het werkte helemaal te gek tot gisteren! Ik heb in de lijst "medewerker" een naam van een medewerker veranderd, en vervolgens één regeltje met invoerggegevens opgenomen. Als ik dan in de 1e tabel de naam kies doet de macro goed zijn werk. Maar in de 4e tabel krijg ik dan de gegevens van een andere medewerker te zien! Kan het zo zijn dat die 4e tabel geen gegevens kan vinden en dan iets anders laat zien? Voor alle duidelijkheid; in alle 4 de paginavelden "medewerker" komt wel de nieuwe naam tevoorschijn maar niet de juiste gegevens. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik was zó blij dat het werkte!
 
help????

kan iemand me alsjeblieft helpen? ik heb bij het laatste bestand dat niet werkt met de macro de macro's weggegooid en opnieuw begonnen maar het lukt me niet!!! ben ten einde raad, het werkte zo tof!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan