• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere Drop down menu's (vervolg lijsten) linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smelsen

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2012
Hallo allemaal!

Na n flinke dag ploeteren geef ik het op en hoop ik dat iemand mij kan helpen.
Stel ik heb 3 dropdown menu's in een excelsheet. Namelijk in cel A2, B2 en C2.
In het dropdown menu kan je bijv kiezen uit de woorden:
Binnen
buiten
Tuin

Wat ik wil is dat als ik in dropdown menu van cel A2 "Binnen" heb gekozen, dat er dan in dropdown van cel B2 alleen nog maar "buiten" en "tuin" overblijven.
Als ik dan vervolgens in in B2 "tuin" aanklik dat er dan in cel C2 alleen nog maar "buiten" overblijft.
Volgens mij moet dit met de ALS formule, maar ik kom er niet uit.
HALP!

Alvast bedankt!

Ik snap werkelijk waar echt helemaal niks van deze formule, maar ik kan hier wel verder mee werken. Je bent mijn held van de dag! :thumb:

Toch nog 1 vraag! Nu kan ik in A1 alleen binnen invullen, maar het is de bedoeling dat ik bijv ook buiten kan invullen en dat de andere 2 opties wegvallen. Hopelijk kun je me nog 1 x helpen!

ik heb een aanpassing gedaan kijk ff opnieuw naar mn test bestandje

Ja popipipo! Dat was idd wat ik aan het zoeken was! Ik ga kijken of ik deze formules ga snappen en ze verder uitwerken. Heel erg bedankt!

Beste Excel Amateur,

Ik had geen idee dat mensen zo snel zouden reageren en dat ze zo behulpzaam zijn, dus vandaar op 2 verschillende forums. Mijn Excuus als dat ongepast is. Dit is niet mijn bedoeling geweest
Met vriendelijke groet, SMelsen

Hier een mogelijkheid.

Beste popipipo,

Toch nog een vraag als je nog. In jouw lijst verdwijnen de overige opties. Als ik de sommen copy paste dan werkt het en ik kan ze ook uitbreiden, alleen zie je mij mij in het drop down menu dan #N/B staan. Geen ramp, maar mooier als ik dit weg krijg. Is dit een aangepaste lijst die je gemaakt hebt? want in validatie zegt deze =lijst.
Hopelijk heb je nog tijd om mijn laatste vraag te beantwoorden. Nogmaals heel erg bedankt voor de hulp!

Groet

Heb je de verborgen kolommen I:M ook gezien?
Als je er nog niet uitkomt dan zou jou xls bestandje wat duidelijkheid verschaffen.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsxBekijk bijlage Voorbeeld.xlsxBekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
Heb je de verborgen kolommen I:M ook gezien?
Als je er nog niet uitkomt dan zou jou xls bestandje wat duidelijkheid verschaffen.

Ja die had ik zeker gevonden! en ook met CTRL F3 je (ik denk) filter gevonden. Probleem is dat ik meestal wel de formule uiteindelijk snap na wat proberen met een voorbeeld, maar dit gaat me eerlijk gezegd boven mijn pet.
Helemaal omdat wat ik wil een stuk uitgebreider is. (zie voorbeeld) dan wil ik van 9:00 tot 9:15 (kolom 2 horizontaal) de lijst (in kolom o) zoals in jouw voorbeeld dat er elke keer een afvalt. Alleen dan wil ik van 9:15 tot 9:30 uur (kolom 3) weer hetzelfde als wat ik in kolom 2 kon. en dat helemaal naar beneden tot 18:00 uur. Dus elke kolom naar beneden opnieuw de mogelijkheid om de volle lijst te kunnen kiezen en dat er elke keer een afvalt.
Dit is dan ook niet een 10 minuten klusje en ik denk dat ik dit eerlijk gezegd moet gaan laten maken omdat ik zelfs met je voorbeeld na 2 uur stoeien de formules zelf niet helemaal snap.
Neemt niet weg dat ik wel weer wat heb geleerd van excel vandaag! :D:thumb:

Als je het op deze manier wilt doen moet je dus 36 van deze kolommen maken.
En dat is denk ik dus niet werkzaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan