• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere dropdown filter om data te extracten op selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilfrie

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2017
Beste forumleden,

Ik ben momenteel bezig met het maken van een rapportage waarbij ik vanuit een dropdown filter data wil tonen in een tabel.
Dit lukt me nu aardig met één dropdown menu echter wil ik daar een tweede dimensie aan toevoegen waardoor de zoekfunctie verfijnd kan worden.

Om het nog een stuk concreter te maken heb ik een bijlage toegevoegd waarbij je ziet dat cel "H2" het land laat zien en deze automatisch de tabel rechts (Cel J3:L23) aanpast d.m.v. een simpele index formule.
Nu is het zo dat ik een tweede selectie wil toevoegen, cel "H1" waarbij ook op de betreffende "Sales Rep"gezocht kan worden.

Heeft iemand een idee hoe ik deze aan elkaar gelinkt krijg?

FYI
Om met één dropdown filter te werken heb ik 3 zogenoemde helper kolommen gemaakt waardoor de index formule aan de rechter zijde werkt.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Wilfrie van de Griendt

Bijlagen

En als je nou eens je tabel opmaakt als tabel en een slicer eraan toevoegt?

Hoi jkpieterse,

Ik wil juist geen slicer gebruiken omdat ik dit niet zo fancy vind.
Vandaar dat ik dit wil proberen.

Groet,
Wilfrie

Als je het fancy ipv makkelijk wil dan gebruik je het geavanceerde filter. Geen enkele hulpkolom nodig.

Nb. Je hebt nog een aantal vragen openstaan waar je niet op teruggekomen bent.

Bedankt voor je bericht VenA, ik ga even kijken of ik geavanceerde filters kan inzetten.

Ik zie dat er inderdaad nog een aantal vragen openstaan, deze ga ik direct beantwoorden.
FYI. Reden dat deze nog openstonden had te maken met de intrede van mijn vakantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan