• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere dropdowns combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanhelp

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Beste helpmijers ,

ik heb me weer in iets gestort waar ik jullie hulp graag voor zou inroepen .
In het bijgevoegde bestand zie je op blad 4 , 4 dropdownboxen .
Bedoeling is dat als ik een gecombineerde keuze maak van de 4 boxen dat dan in vak E9 de optelsom komt van de verschillende boxen , waarvan de gegevens terug te vinden zijn op blad 1 .

Kan er iemand mij bij helpen ?
Liefst met een copieerbare excellformule , anders zie ik het bos helemaal niet meer door de bomen :)

alvast hartelijk dank

JohanhelpBekijk bijlage voorbeeld offerte nieuwe stijl.xls

sorry voor de onduidelijkheid en te weinig info

Johanhelp,

Wat het nut is van 4 lijsten is mij niet duidelijk, je heb immers maar 1 prijs.
Kijk of dit is wat je bedoel.

U hebt gelijk , uit mijn info was het niet helemaal duidelijk wat de bedoeling was van de 4 dropdowns .
Maar ze hebben wel degelijk een bedoeling .
Ik heb in de bijlage wat extra info aangebracht op de prijslijsten en 2 voorbeelden gegeven.
Ik voeg het bijgewerkte file hierbij .
Wil je het nog eens bekijken ?

Alvast hartelijk dank voor je medewerking .

Johanhelp

ps , het lukt me plots niet de bijlage aan dit bericcht te linken , ik probeer het dadelijk apart te verzenden

bijlage

om één of andere reden krijg ik de bijlage niet geupload .
Heeft het met de beveiligingsinstellingen hier op m'n werk te maken , ik weet het niet , indien het niet lukt probeer ik het straks thuis opnieuw .

sorry voor dit ongemak

Bijlage eindelijk bijgevoegd

Beste excellamateur en andere Helpers

in bijlage vinden jullie dus de file met extra info .
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen .

vriendelijk bedankt

JohanhelpBekijk bijlage voorbeeld.xls

U hebt gelijk , uit mijn info was het niet helemaal duidelijk wat de bedoeling was van de 4 dropdowns .
Maar ze hebben wel degelijk een bedoeling .
Ik heb in de bijlage wat extra info aangebracht op de prijslijsten en 2 voorbeelden gegeven.
Ik voeg het bijgewerkte file hierbij .
Wil je het nog eens bekijken ?

Alvast hartelijk dank voor je medewerking .

Johanhelp

ps , het lukt me plots niet de bijlage aan dit bericcht te linken , ik probeer het dadelijk apart te verzenden

Johanhelp,

Kijk eens of dit naar je zin is.
In de file staat wat uitleg.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja , dit is het helemaal !!!

Johanhelp,

Kijk eens of dit naar je zin is.
In de file staat wat uitleg.

Beste Excellamateur , nou ja , amateur ? :D het werkt uitstekend . Lijkt wel een wonder .
Nou heb ik eigenlijk nog één probleempje . Misschien kan je dat nog voor me opgelost krijgen ?
Het zit namelijk zo .
Ik zou graag regel 9 van blad 4 willen kunnen kopiëren naar andere bladen of files .
Eigenlijk zouden dus alle formules bij voorkeur onderaan of bovenaan op het blad met de prijzen en maten staan (Blad 1)
Het is niet zo handig om de formules te moeten wegsteken op het offerteblad , en door de twee gescheiden te houden kan ik heel flexibel werken .
Ik kan nadien ook makkelijk andere prijslijsten aanmaken vertrekkend vanuit een kopie van het prijzen en matenblad waar de formules netjes mee inzitten .
Ik weet niet of ik het nu duidelijk heb uitgelegd ?:confused:
Op blad4 mag dus enkel regel 9 blijven staan . Al de rest zou dus naar blad1 moeten ...
Dat is misschien wel heel erg veel gevraagd ?
Ik bedankt je alvast heel erg hartlijk op voorhand .
Super !

Johanhelp

Johanhelp
Ja , dit is het helemaal !!!

Op je vervolg vraag zal ik nog even goed door lezen. ( kijken ofdat ik het snap)
Ik weet niet of ik er vandaag nog tijd voor heb, weet niet wat de vrouw in petto heeft.

Johanhelp,

Ik hoop dat je net zo te vreden bent als bij de vorige file.

Hahaha , en of ik zo blij ben .
Want ik weet dat het goed komt .
Het is bijna af , maar ik merk dat hij bij de A keuze de laatste dropdown niet meetelt . Wel in de B keuze , maar dus niet in de A .
Ik vemoed dat dat voor iemand als u niet moeilijk zal zijn om dat even uit te vissen . Zal wel ergens een punt of comma zijn :)

U weet niet hoe blij u me maakt .

Zou ik nog een bijkomende vraag mogen stellen ?
Als straks alles nu werkt , dan kan ik toch gewoon regel 9 kopïeren , en op een ander blad of in een andere file plakken hé ? Op welke gegevens moet ik dan letten dat ik ze in de eindformule van regel 9 aanpas ?

10000 dankbare groeten

Johanhelp

Er zat een foutje in de formule, hij moet het nu goed doen.
Zou ik nog een bijkomende vraag mogen stellen ?
Als straks alles nu werkt , dan kan ik toch gewoon regel 9 kopïeren , en op een ander blad of in een andere file plakken hé ? Op welke gegevens moet ik dan letten dat ik ze in de eindformule van regel 9 aanpas ?
Het snelst weet je dit als je het uit probeerd.
Kopieren en plakken als waarde, denk dat dat het beste is, anders krijg je verwijzingen in de formules

Suc6

Bijlagen

Er zat een foutje in de formule, hij moet het nu goed doen.

Het snelst weet je dit als je het uit probeerd.
Kopieren en plakken als waarde, denk dat dat het beste is, anders krijg je verwijzingen in de formules

Suc6

Oei oei , ik wil echt niet de lastige uithangen hoor , maar er zit nog een kleine onvolmaaktheid in . Als ik in lijst A "zonder mes/tanden " kies valt de uitkomst weg .
Ik heb zelf geprobeerd de fout te vinden , maar het is en blijft echt chinees voor mij .
Kan je me nog helpen aub ?

Ik heb ook geprobeerd om lijn 9 eens naar ergens anders op het blad te kopiëren en geplakt als waarde , maar ook dat lukte me niet .

Ik lijk wel een oen :(

Maar ik ben al wel superblij met het resultaat waar u me tot nu toe mee helpt .
U kan niet geloven wat dit voor me betekend .

grtjs

Johanhelp

Ik hoop dat de foutjes er nu uit zijn.

Ik heb ook geprobeerd om lijn 9 eens naar ergens anders op het blad te kopiëren en geplakt als waarde , maar ook dat lukte me niet.
Ik kan moeilijk iedere keer bij je langs komen om te kopierenals dat nodig is.
Blijven proberen, de aanhouder wint.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Super , meer dan super .

Beste Excellamateur ,

mag ik je bij deze enorm bedanken voor het oplossen van mijn probleem .
Ik had niet durven denken dat de oplossing zo mooi zou zijn .

Graag zend ik je bij deze een virtueel bloemetje bij wijze van dank .

U bent Super :thumb:

Johanhelp

Johanhelp,

Leuk om te lezen.
Vergeet je niet om de vraag als opgelost te zetten, dank u. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan