Meerdere EMails met bijlage (pdf) versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fke1964

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2012
Hallo allemaal,

Ik wil op mijn werk eens per maand de vakantiekaarten gaan versturen via de mail. Momenteel gaat dit nog via hard copy.
De kaarten kan ik converteren naar een pdf met 1 handeling en die hebben dan altijd dezelfde lokatie en naam (per persoon verschillend).
Nu moet ik dus per persoon een mail maken en daar het pdf bestand aan toevoegen als bijlage. Op zich gaat dat alleen voor 50 man is dat niet te doen.
Ik zou dus graag dmv 1 knop met een macro automatisch voor ieder een aparte mail willen genereren met een eigen bijlage.
Kan dit vanuit Outlook of moet dit via exel?
Ik heb een heel klein beetje ervaring met VBA. Momenteel werk ik nog in 2003 maar 2010 komt er (eindelijk) aan.
Wie zou mij hierbij kunnen helpen?

gr,
Frans

Via bv live een groep maken met die erin, en het naar de groep sturen, een groep genaamd bv werk, of, kaarten

Hoi Pcexpert, dank voor je antwoord maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met Live?

Het is wel zo dat het persoonlijke gegevens zijn dus iedereen moet een eigen mail met een eigen bijlage hebben.

gr,
Frans

Laatst bewerkt:
Complete berichten quooten is doorgaans zelden nodig, en als het bericht er a) direct boven staat, en b) maar uit één regel bestaat, dan is quooten natuurlijk helemaal onzinnig. Nu is de quoot groter dan het oorspronkelijke bericht! Dus graag niet meer doen, en de quoot verwijderen.
Wat Live betreft: dat bestaat (eigenlijk) niet meer, dat is tegenwoordig Outlook.com. Maar of dat doet wat je wilt? Vraag is eerder: hoe maak je die pdf-bestandjes, en waar komen de brongegevens vandaan? Want wellicht kun je van daaruit zowel de bestanden op naam maken, en ze mailen. Vanuit Access kan dat in ieder geval, vanuit Word ook en waarschijnlijk ook wel vanuit Excel.

Hallo Octafish,

Ik zit ook regelmatig op andere forums en daar is het zgn Quooten gewoon toegestaan en doet ook niemand moeilijk over.
Maar goed Quoot is verwijderd en ik zal me voortaan beter gedragen :o

Nu weer even terug naar mijn vraag.
Het mail programma waar ik aan vast zit is Outlook 2003 dus is outlook .com geen optie.
De pdf's komen uit een programma wat MPS heet. Hierin wordt alle verlof data verwerkt.
Je kan de zgn vakantie kaarten exporteren naar PDF en EXcel. De bestandsnaam word automatisch gegenereerd en bestaat enkel uit het personeelsnummer en dus niet op naam.

gr,
Frans

Dat op andere forums nutteloos quoten gebruikelijk is, wil niet zeggen dat het een appetijtelijke gewoonte is, en dat wij het hier dan ook maar moeten doen. Een nutteloze quoot is nu eenmaal niet meer dan dat: overbodig en nutteloos. Dus waarom zouden we dat stimuleren? Kortom: quoot alleen als het nodig is, bijvoorbeeld omdat je een regeltje uit een veel ouder bericht wilt aanhalen omdat je daar op reageert. Dank dus voor het verwijderen :thumb:

Wat je vraag betreft: ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat excel bestand; wellicht kun je op basis daarvan een mailing genereren met de vakantiekaarten pdf-jes als bijlage.

Ik ben bang dat ik niet duidelijk genoeg ben want ik heb geen Excel bestand.
De kaarten zijn PDF bestanden maar je kan ze ook in Excel krijgen maar dat is niet wenselijk.
Mocht het mogelijk zijn om via een Excel bestand mail te generen met daaraan meteen een bijlage die van een vaste locatie afgehaald worden is dat natuurlijk wel een optie.

Wat ik nu heb is alleen de PDF's en outlook meer nog niet. Tot nu toe heb ik geprobeerd om vanuit outlook iets te doen met Formulieren maar dat lukt niet.

Je was duidelijker dan ik, want ik ging er niet vanuit dat je een Excel bestand had.
Je kan de zgn vakantie kaarten exporteren naar PDF en EXcel.
Daarop baseer ik dat je de gegevens ook in Excel kan krijgen, en als dat zo is, dan kun je van daaruit vermoedelijk wel e.e.a. verder automatiseren. Wat je in ieder geval nodig hebt, is het email adres, want anders valt er weinig te mailen. Dus dat zou in dat export bestand moeten zitten. Of je zou dat anderszins moeten kunnen koppelen aan de adressen. Overigens zou ik het geheel veel eerder in Access doen dan in Excel, maar dat is nu denk ik nog niet aan de orde; eerst maar eens kijken wat je aan gegevens bij elkaar kunt rapen.

Goedemorgen,

De bestanden die ik exporteer zijn niet voorzien van een email adres. Deze haal ik uit outlook.
Het exporteren naar excel kan wel maar is niet wenselijk gezien de layout.

Ik weet dat je vanuit excel mail kan versturen met VBA want dat heb ik al eens gedaan.
De vraag is dan of ik dat ook kan maar dan met een PDF eraan gehangen die op een vaste locatie staat.
Met Acces werk ik vrijwel niet dus wordt dat moeilijk.3

gr.
Frans

Goedemorgen,

Inmiddels heb ik het zaakje werkend gekregen! Ik heb eerst een excel sheet gemaakt en daar onderstaande macro in gezet.
Vervolgens 20X onder elkaar gezet en daarin de email adressen en pers. nummers enz in aangepast.
Vervolgens de macro gekopieerd in outlook en onder een "knop" geplakt.
De bestanden haalt ie uit steeds dezelfde map.
Je moet wel eerst het proggie Expresclick yes aanzetten zodat de outlook popup steeds verdwijnt.
.
Bedankt voor je hulp

Code:
Sub Mail_Workbook_1()
' Works in Excel 2000, Excel 2002, Excel 2003, Excel 2007, Excel 2010, Outlook 2000, Outlook 2002, Outlook 2003, Outlook 2007, Outlook 2010.
' This example sends the last saved version of the Activeworkbook object .
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

On Error Resume Next
   ' Change the mail address and subject in the macro before you run it.
    With OutMail
        .To = "HA.@TD.KLM.COM"
        .CC = ""
        .BCC = ""
        .Subject = "Vakantiekaart"
        .Body = "Goedemorgen Hubert. zie bijlagevoor de vakantie kaart van deze maand    gr, Frans"

.Attachments.Add ("Y:\Vakantie kaarten\0_0000537.pdf")
        ' You can add other files by uncommenting the following line.
        '.Attachments.Add ("C:\test.txt")
        ' In place of the following statement, you can use ".Display" to
        ' display the mail.
        .Send
    End With
    On Error GoTo 0

Set OutMail = Nothing
    Set OutApp = Nothing

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug