• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere excel bestanden in meerdere excel vensters

Status
Niet open voor verdere reacties.

BuSTeD

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Bij ons maken de meeste mensen gebruik van meerdere schermen op hun pc ( nl. 3 ).

Wanneer ze dan meerdere excel bestanden openstaan hebben willen ze deze op diverse schermen zetten. Maar wanneer ik verschillende excel bestanden openzet, staan deze allemaal in 1 excel venster. Graag wil ik deze allemaal in een apart exel venster hebben zodat we deze kunnen bekijken op de verschillende schermen.

Bv. Test.xls staat open op het 1 ste scherm
Test1.xls staat ook open maar op het 2de scherm
Test2.xls staat ook open maar op het 3de scherm

Nu kan ik ze enkel allemaal openen op scherm1,2 of 3. Kan ze niet spreiden.

Iemand die me kan helpen ?

Beste BuSTeD,

In Excel 2003 en eerdere versies:
Extra > Opties > Tabblad Weergave > "Vensters in Taakbalk" aanvinken.
In Excel 2007 weet ik het niet.

Richard

Inderdaad, maar dit bedoel ik niet.

Ik wens 2, 3, 4, .... separaat draaiende excel bestanden te hebben.

Wanneer ik nu excel bestanden open zitten ze allemaal in hetzelfde venster, dit wil ik niet hebben.

Inderdaad als ik een nieuw xls. bestand open en van daaruit de bestanden open dan kan ik dit wel, maar vroeg me af of ik dit niet standaard kon instellen

Excel starten vanaf programs start en dan met bestand open de file binnen halen.

Dit kan je herhalen voor iedere file en dan krijg je verschillende windows met Excel. Dit kan je op de verschillende monitoren zetten.

Ron

NOTE: als je dubbelklikt op een xls-file dan gebruikt Excel een reeds geopend Excel venster!:evil:

Het is mogelijk om per bestandstype de instellingen zo aan te passen dat er een nieuwe excel geopend wordt, bij het openen van een .xls bestand.

- Ga naar deze computer
- Extra --> Mapopties
- Tabblad bestandstypen
- Zoek de XLS op. (Let op als er andere bestandstypen gebruikt worden zullen de volgende stappen herhaald moeten worden.)
- Klik op geavanceerd
- Vink In hetzelfde venster openen uit
- Selecteer openen
- Klik op bewerken
- Vul bij "Toepassing die voor de actie wordt gestart:" in:

"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\EXCEL.EXE" "%1"

- Vink DDE gebruiken uit
- Herhaal dit voor andere bestandstypen die met excel geopend dienen te worden.

Een andere oplossing is door excel te openen via het startmenu. Het venster op de juiste plaats zetten en in excel via bestand-->openen het gewenste document te openen.

Ik gebruik Multimon Taskbar overigens om snel vensters van monitor te wisselen. Ik weet niet of dit werkt bij meerdere monitoren. Ik werk zelf met twee monitoren.

Laatst bewerkt:
Dit werkt ook

The key here is, the application has to be loaded as separate instances. Lets say you have opened an Excel file in Monitor 1 and you want to open the next excel file in Monitor 2. You can usually open another instance of Excel by browsing through the Start Menu -> Programs -> Microsoft Office -> Excel. Make sure this newly opened Excel file is the last Excel file you had viewed and then double click on the Excel file that you wanted to open. This will force the Excel to open in the second instance of Excel. Now you can move these two excel files separately across windows or monitors.

This may be little cumbersome way to open new instances of Excel every time. The easy solution would be to keep these links in the quick links near the Start button. So, every time you want to open a new instance of the application, you can just use those quick links.

Osty:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan