meerdere excel documenten importeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter mha
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mha

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2021
Voor werk ben ik bezig met de overdrachten aan het digitaliseren

Hiervoor heb ik voor iedere installatie een excel bestand gemaakt wat ingevuld kan worden en via macro's al voor een groot gedeelte ingevuld wordt.
Daarnaast heeft de leidinggevende een overzicht van alle installaties. De bedoeling is om vanuit het installatie bestand (voorbeeld 01) de gegevens over te zetten naar het doelbestand

Als voorbeeld heb ik de 2 bestanden toegevoegd.

Echter om de informatie uit het ene bestand te halen (voorbeeld 01) en te plakken in het doelbestand heb ik gekozen om het als een koppeling te zetten.
Dit duurt alleen wel erg lang als het bij alle installatie op deze manier moet doen. Is er een makkelijkere manier/mooiere manier om dit voor elkaar te krijgen.

De onderdelen die gekoppeld moeten worden heb ik groen gemarkeerd.

Bijlagen

Ik zie niet op basis waarvan je de gegevens van Voorbeeld 01 overhaalt naar rij 7 van Doelbestand. De code RA045 zie ik wél ergens op een ander tabblad, maar nergens in Ochtend. Daarnaast riekt dit natuurlijk naar een conversie naar Access :).

Guru:

Installatie B1 (geel gekleurd in het bestand) wordt gelijk aan de installatie in doelbestand. Dit geval RA045
Het gaat in het orginele bestand om zo'n 24 installaties.

Het voorbeeld is de zelfde opmaak voor alle installaties.

Toegang tot Access heb ik niet en is daarnaast ook niet meteen nodig aangezien het dagelijks geleegd wordt het wordt iedere keer opgeslagen als een PDF

We leven in de 21e eeuw.
We werken met Internet en Excel.
En toch wordt steeds maar weer gedacht dat alles op papier moet verschijnen.
De opmaak van je Excel werkblad is meer een (papieren/kartonnen) systeemkaart dan een elektronische gegevensdrager.

Dus:

- geen samengevoegde cellen
- 1 produktiedatabase (listobject) werkblad voor alle reactoren en diensten
- 1 record per rij bijv. per reactor
- alle eigenschappen van een reactor, dus ook de datum, de ploeg, de dienst, de bijzonderheden in de kolommen
- geen aparte werkbladen voor diensten (ochtend, middag, avond)
- analyses van gegevens met draaitabellen, gebaseerd op de produktiedatabase
- deeloverzichten met autofilter en advancedfilter.

En dan hebben we het over adekwaat gebruik van Excel in de 21e eeuw.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan