Meerdere Excel werkbladen in Access importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ebert87

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2009
Hallo allemaal,

ik heb een Excel bestand met meerdere werkbladen. Deze wil ik allemaal in Access importeren (losse tabellen). Heeft Access 2010 een functie om dat automatisch te doen? Dusver vind ik in de GUI enkel een 'werkblad voor werkblad' optie.

En zo werkt het ook. Je kunt natuurlijk voor elk blad een eigen importspecificatie maken, en die opslaan.

Dank voor het antwoord.

Ik ben van plan om een hoop .xlsx te kopieren naar 1 Access database. De xlsx bestanden bevatten ieder een hoop werkbladen. Een handmatige actie is dus erg ongewenst. Ik vraag me af dit de automatiseren is.

Ik heb de importexportspreadsheet macro gevonden. Maar deze pakt ook enkel het eerste werkblad...

Zoals ik al zei: maak voor elk blad een eigen import. Als je steeds van één excel bestand moet importeren, kun je vervolgens een macro maken die de imports achter elkaar uitvoert.

Ik krijg van collega's uit Japan elke week een file met een stuk of 12 tabbladen waar data wordt toegevoegd. Ik update alle tabellen in Access (voor elk tabblad in de excel file 1 tabel) met 1 knop die alle bijwerk queries uitvoert.

Ik denk dat TS heel blij voor je is, maar dat hij graag zou willen weten hoe je dat doet...

Ik dacht dat jij dat altijd uitlegde....;)

Elk tabblad linken naar een tabel en daar een bijwerkquery bij maken, eventueel met criteria op velden die al dan niet veranderd mogen zijn.

Vervolgens een commando knop maken met alle bijwerkqueries eronder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan