Meerdere fans aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

trisie94

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Hallo allen,

Ik vroeg mij af hoe ik meerdere fans kan aansluite op 1 aansluiting van mijn moederbord. Er zitten bij mij fans wel verloopkabeltjes, kan ik hier op de een of andere manier gebruik van maken? Ik wil trouwens het liefst gebruik blijven maken van speedfan

Tristan
2013-02-09 14.27.12.jpg

Je kan ze zo rechtstreeks aansluiten met de molex connector op de voeding.

Je kunt alleen gebruik maken van speedfan indien ze via het moederbord zijn aangesloten, vind speedfan achterhaald, overigens.

Denk eens aan een fancontroller met een lcd scherm, zie het allemaal gelijk.

Je kunt alleen gebruik maken van speedfan indien ze via het moederbord zijn aangesloten, vind speedfan achterhaald, overigens.

Denk eens aan een fancontroller met een lcd scherm, zie het allemaal gelijk.

Hoezo eigenlijk? Er is dus geen manier om 1 uitgang van het moederbord meerdere fans te laten besturen?

Ja dat kan.

maar waarom niet gewoon een fan controller?

[video=youtube;dOn-WmQyfw8]http://www.youtube.com/watch?v=dOn-WmQyfw8[/video]

probleem is alleen dat het moederbord niet genoeg volts door 1 zon header heen kan pompen om ze allemaal op een optimale snelheid te laten draaien...

Edit: ik zie nu dat hij gebruik maakt van een Molex connector dan zou het wel moeten werken...

Laatst bewerkt:
Als je het kabeltje gaat gebruiken zoals je aangeeft in post #6, wees er zeker van dat je een PWM aansluiting hebt op je moederbord... (want zo'n 4polig !!kabeltje is dat ..)
Als je zoiets http://azerty.nl/8-1167-306327/startech-com-tx3-fan-power-spl.html gaat gebruiken kun je 2 (3polige) fans op elke aansluiting zetten die je moederbord beschikt .

Ja dat kan.

maar waarom niet gewoon een fan controller?

Omdat ik in Speedfan verder geen aandacht aan mijn fans hoef te besteden, alles gaat automatisch, terwijl ik bij een fan controller steeds moet draaien/drukken.

EDIT: ik ga voor de kabeltjes aangegeven door whittey, en voor eventuele stroom zet ik een kabeltje zoals te zien in de openingspost erin. Dank allen!

Zoals firest0rm zegt is het vast mogelijk alleen zullen ze dan allemaal op de zelfde snelheid draaien. Ik ook niet of ze de juiste spanning kunnen leveren en kan er ook niet veel over vinden. Zet ze gewoon op Molex doe niet moeilijk :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan