• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere filialen met iedere week verschillend aantal artikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJ1967

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2019
Goedemorgen,

Ik zit met een uitdaging:

We hebben meerdere filialen, ik zal me in mijn voorbeeld beperken tot 2, waarbij ik op regelmatige basis een overzicht wil maken met een aantal artikelen die verkocht zijn.
Het aantal verschillende artikelen kan iedere week wijzigen.

Het eerste tabblad is dus vol met artikelen (van beide filialen) en de andere 2 tabbladen zijn de filialen.
Nu wil ik in het tabblad van de filialen de artikelen ophalen uit het eerste tabblad, dus hij gaat eerst het eerste artikel ophalen, dan het tweede, dan de derde tot hij geen artikelen meer vindt.
Daarna moet hij de artikelen die verkocht zijn door het tweede filiaal ophalen, totdat hij ook hier geen artikelen meer vindt.

Een volgende keer zal er een nieuwe reeks artikelen staan die kan afwijken van de reeks die er nu staat.

Hoe pak ik dit het beste aan?
Welke formule kan ik het best gebruiken?

Ik hoor graag.

Bijlagen

Zonder gelijk in de formules te duiken: "echte" tabel maken van de artikelen en daarna een draaitabel met filter op de filiaalpagina's een optie?

En alvast een vraag: welke Excel versie gebruik je?

Bijlagen

Zonder gelijk in de formules te duiken: "echte" tabel maken van de artikelen en daarna een draaitabel met filter op de filiaalpagina's een optie?

En alvast een vraag: welke Excel versie gebruik je?

HI Alex,

Een draaitabel heb ik geprobeerd maar er moeten nog meer berekeningen bij het filiaal gedaan worden. Waarbij een van de velden ook nog een variabel veld dient te zijn. Dit krijg ik ook niet voor elkaar............

Een draaitabel heb ik geprobeerd maar er moeten nog meer berekeningen bij het filiaal gedaan worden. Waarbij een van de velden ook nog een variabel veld dient te zijn. Dit krijg ik ook niet voor elkaar............

Wil je met ons delen wat er dan nog meer dient te gebeuren??

En daarbij aangeven waarom een draaitabel niet zou werken?

En nog antwoord geven op de vraag: "welke Excel-versie gebruik je"?

Versie is Office 365.

Het lukt wel om er een draaitabel van te maken, maar dan wil ik in extra kolom aan kunnen geven wat het aantal verwachte artikelen moet worden om een bepaalde omzet te halen.
Ik weet dat je een berekend veld kan maken in een draaitabel maar daarnaast wil ik dus een variabel veld toevoegen dat kan rekenen met de uitkomst uit de draaitabel.

Nieuw voorbeeld er bij gedaan, waarbij dus de omzet variabel dient te kunnen worden ingevuld.

Bijlagen

Omdat je Excel 365 gebruikt kun je gebruik maken van de functie FILTER en is een draaitabel m.i. niet meer per se nodig...

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan