• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere formules in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

khoogerwerf

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2019
Hallo,

Ik wil een formule maken waar in een cel een waarde komt te staan en als die waarde een bepaalde waarde is een bedrag komt namelijk als volg

tot 4 uur 25
tot 8 uur 50
12 uur of langer 75

Kan iemand mij hiermee helpen?

alvast bedankt

Je kan niet EN een waarde in een cel hebben EN een formule. Het is het een of het ander.

Je voorwaarden zijn niet geheel compleet. Wat voor bedrag moet er bij 10 uren komen?

Als je de uren in A1 zet, dan kun je deze in B1 gebruiken om het bedrag te bepalen:
Code:
=ALS(A1<4;25;ALS(A1<8;50;ALS(A1<12;"onbekend";75)))
Of als alternatief:
Code:
=KIEZEN(VERGELIJKEN(A1;{0;4;8;12};1);25;50;"onbekend";75)

Laatst bewerkt:
ik bedoel er komt in een cel dus het aantal uur te staan en in een andere cel moet dan het bedrag komen

voor 0 tot 4 uur moet er 25 euro komen
voor 4 tot 8 uur moet er 50 euro komen
voor 8 uur of langer 75 euro

De formules in #2 niet getest? Doe anders even wat in de handtekening van #2 staat.

is me nu wel gelukt.

maar nu zit ik met een vraag:

heb in een cel een begin tijd staan en in een andere cel een eind tijd als ik beide van elkaar af haal komt er een aantal uren staan maar dit is in tijd dan bijvoorbeeld in een cel staat 11:00 andere cel 18:15 en als ik beide van elkaar af haal komt er wel 7:15 staan, het probleem is dat het niet de goede waarde is omdat het al tijd gezien wordt.

tijd * 24 geeft de numerieke waarde van de tijd. Bestanden kan je toevoegen door op Ga geavanceerd te klikken en vervolgens op de paperclip.

Laatst bewerkt:
zit nog met een ding als er 0 uur staat moet er geen bedrag komen hoe verwerk ik dat in formule?

Even de formule aanpassen, of de celleigenschappen aanpassen, in de opties instellen dat je geen 0 wilt zien of met voorwaardelijke opmaak de 0 verbergen. Meer smaken heb ik even niet in de aanbieding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan