meerdere foto's per formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fritzke

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Ik probeer voor mezelf een leuke database van auto's op te bouwen, waarin ik zeer veel afbeeldingen wil plaatsen. Op dit moment heb ik nog maar een tiental foto's in de database geplaatst, maar is de database al gigantisch groot geworden. Nu heb ik op het forum al verscheidene vragen gelezen over het comprimeren van de afbeeldingen, maar tot op heden is het mij niet gelukt de afbeeldingen te comprimeren.
Mijn opzet is om ieder type auto in een nieuw formulier te zetten, met daarbij 4 foto's in 1 formulier.
Doordat ik weinig verstand van VBA heb, lukt het me niet een code te ontwikkelen om dit probleem op te lossen.

wie kan mij helpen??

groeten frits

Hallo frits,

comprimeren van afbeeldingen gaat je niet helpen.
Sla je afbeeldingen op in een aparte map en gebruik hyperlinks.
Onderwerp is vaker behandeld.
Zoek even in het forum, sektie Access, op trefwoord

afbeelding

Groet,

Tardis

voorbeeld mailen

Aangezien ik geen voorbeeld als bijlage kan toevoegen (wegens de grootte van de database 2,87MB), kan een ieder mij mailen zodat ik een voorbeeld van mijn database op kan sturen. De database is erg eenvoudig opgesteld, alleen lukt het mij niet om de foto's te comprimeren. Elk formulier bestaat uit 4 verschillende foto's, welke alle 4 tegelijk zichtbaar dienen te zijn.

Wie kan mij helpen???

hyperlinks geen optie

Tardis bedankt voor je reactie!

Wanneer ik hyperlinks gebruik moet ik per afbeelding op een hyperlink klikken, terwijl ik graag in 1 oogopslag alle 4 de afbeeldingen wil zien. Is er niet nog een andere oplossing mogelijk??

groeten frits

Wanneer ik hyperlinks gebruik moet ik per afbeelding op een hyperlink klikken

Nee hoor, da's niet nodig.
Ik dacht dat er in het forum een eerder onderwerp te vinden is waarin beschreven staat hoe.

Groet,

Tardis

Ik heb al diverse topics in het forum bekeken, maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik nou dmv hyperlinks meerdere foto's kan bekijken tijdens het openen van een formulier. Misschien dat je mij een even die topic kan linken of dit even kort kunt uitleggen?

Bij voorbaat dank,

groet Frits

Frits,

Rommyke heeft kortgeleden een voorbeeldje geplaatst.
Iedere rij bevat 1 foto.
Wil je er meer afbeelden, dan doe je dat via rapporten, niet via formulieren.

Groet,

Tardis

Dus via formulieren is het niet mogelijk meerdere afbeeldingen te bekijken?? Bij rapporten krijg ik alleen weergave op A4 formaat terwijl ik graag een database wil gaan bouwen zonder ik daarbij hoef te printen. Maar hoe kun je dan 1 foto weergeven in een formulier met een hyperlink?

groeten,

frits

Hallo frits,

via een formulier hang je 1 foto aan 1 rij.
Als je meerdere foto's op 1 pagina wilt weergeven, doe je dat via een formulier.

Maar hoe kun je dan 1 foto weergeven in een formulier met een hyperlink?

Ik heb je al verteld dat pas geleden een voorbeeldje is geplaatst.
Kwestie van even zoeken.

Groet en succes,

Tardis

Misschien scheelt het als je de foto's koppelt en niet insluit.
Eigenschappen van foto:
Opmaak - Figuurtype - Gekoppeld

Daarnaast kan comprimeren ook veel schelen.

Gr. Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan