meerdere gebruikers - mappen afschermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Hoe kan ik in Windows XP meerdere gebruikersaccounts instellen met afgeschermde mappen...dus dat Mijn Documenten van een gebruiker ook alleen zichtbaar is voor die gebruiker?

Ik heb verschillende accounts, met wachtwoorden en het opstarten gaat prima. Maar in Deze Computer kan iedere gebruiker de mappen zien van de anderen, deze gewoon openen e.d.

Waar kan ik dit instellen? Of heeft Windows XP daar helemaal geen opties voor?

Gr Pingwing

Jawel hoor, maar als iedereen het recht van Administrator heeft is er altijd omheen te komen.

Laat iedere gebruiker zelf even rechtsklikken op Mijn documenten map op hun Bureaublad, kiezen voor Delen, en dan aanklikken: Van deze map een persoonlijke map maken.

Hiermee wordt de groep Administrators het recht ontnomen in Mijn Documenten te kijken.

Maar natuurlijk kan iedereen met Administrator rechten die groep of zichzelf weer toevoegen als rechthebbende...

Tijs.

Thanks voor je reactie...
Probleem is dat bij Delen de optie 'van deze map een persoonlijke map maken' niet kan worden aangevinkt (staat wel in beeld, maar is lichtgrijs) Eerst dacht ik dat dit te maken had met de beperkte rechten die ik heb gegeven aan de betreffende accounts, maar ook een account van een beheerder kan deze optie niet aanvinken.

Waar ligt dit aan? Kan ik dit ergens veranderen? Of zit het hem in die zoek geraakte Administrator? (zie andere vraag die je hebt beantwoord)

Gr. Pingwing

Als we hier over XP Professional praten, kan het zonder in Veilige modus op te starten. Gaat het over XP Home, dan moet eerst in Veilige modus worden opgestart.

Doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\..
Selecteer de map waar de rechten van veranderd moeten worden (laat de map Administrator, Default User, All Users en Eigenaar in ieder geval met rust).
Rechtklik op de geselecteerde map, kies Eigenschappen, tabblad Beveiliging
Klik op Administrators, en kies Verwijderen.
Doe dat voor alle mappen die je 'beveiligen' wilt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan