Meerdere gebruikers op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Berichten
218
Goededag,

We hebben windows XP op onze computer.
Mijn man en ik hebben allebei ons eigen account aangemaakt met dezelfde rechten.

Gisteren heb ik Outlook Express 6 geactiveerd.
Maar nu komt de post niet bij mijn man binnen.
Voorheen had ik Thunderbird en daar kwam alle post wel bij ons allebei binnen.

Hoe kun je dit instellen?
 
Hoi,

Bij elke gebruiker kan je in OE de eigen mailaccount instellen.

Vraag: hebben jullie beiden een eigen e-mail account, of is één van twee een 'alias'.
Bij het laatste: dan werkt het niet.
 
Ik zal even uitleggen wat ik precies doe.

Op de computer log ik in op mijn eigen gebruikers account.

Dan open ik OE om mijn mail op te halen.
Dit is een mailaccount dat mijn man er ook op heeft staan met hetzelfde email adres.

Als mijn man in zijn gebruikersaccount gaat kijken of er mail is dan is daar niets binnengekomen omdat ik al bij mij heb gekeken.

Dus wat jij waarschijnlijk bedoelt is, dat ik voor mijn man en mij een apparte identiteit moet aanmaken zodat we allebei dezelfde mail kunnen bekijken???

EDIT: Dit gaat niet werken denk ik omdat dingen die ik in mijn gebruikers account doe niet bij mijn man zichtbaar zijn........hmmmm
 
Laatst bewerkt:
Óf je hebt alletwee je eigen email-account (de post komt dan nooit automatisch óók bij de ander binnen}.
Óf je hebt er één, zoals bij jullie en dan is het 'wie het eerste komt, die het eerste maalt'

Het is denk ik een kwestie van 'scheiden van ....' digitale postbus :D

Het blijft in de regel hannessen als je met één emailadres onder beide gebruikers dezelfde mail binnen wilt halen.
Als je twee mailaccounts hebt kan je in de regel (afhankelijk van provider) je mail wél in kopie door laten sturen naar een ander email-adres.

Je moet ook rekening houden met het beantwoorden van mail: wie beantwoordt wélke mail en vanaf wélke email-account.

Nee .... digitaal scheiden van brievenbus lijkt toch wel de handigste .....
En over de 'verhuisberichten' hoef je je natuurlijk niet druk te maken .... één mail naar al je/jullie bekende mailadressen volstaat.
 
Wie de mail beantwoord is geen probleem.
Het bewuste email adres is een algemeen adres en als hij aan mij of mijn man is gericht dan beantwoord diegene gewoon dat mailtje.

Vreemd dat dit wat wij willen wel in thunderbird kan.
Alles kwam bij mij binnen en bij mijn man.
Dus wat mij niet interesseerde gooide ik weg en bleef bij hem dan staan.

Thunderbird is bij mij vastgelopen en ik durf het niet goed te verwijderen en opnieuw te installeren omdat ik bang ben dat dan alle opgeslagen post weg is.

Het fijne van OE vind ik weer dat je alle binnenkomende post kunt op laten splitsen in mappen die je aanmaakt.

Misschien nog eens bij mijn proverider kijken of ik daar een copie van de post door kan sturen naar mij. (maar dan op een ander adres, ik heb er wel meerdere)
 
Dit is mss een optie:

Klik in het menu Extra op Accounts.
Selecteer uw e-mailaccount en klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Geavanceerd en schakel het selectievakje Een kopie van berichten op de server achterlaten in.

PS. Voor de volledigheid: dan moet je natuurlijk wel van tijd tot tijd op de server je mailbox leegmaken/opschonen, want die stroomt anders vol
 
Laatst bewerkt:
@nanette

Dit staat al aangevinkt in beide gebruikers accounts.

Ik kan trouwens bij de internet provider niets doen bij het mail account.
 
Hoi,

Wat Nanette aangeeft werkt maar bij een zeer beperkt aantal providers.
Wat is jou provider?
 
Was eerst zonnet.nl en nu tele2.nl

EDIT: Ik ben nu even aan het heen en weer mailen tussen accounts en bij mij iets verwijderen en dan kijken bij mijn man of het er nog staat.
En volgens mij werkt het nu toch!

Bedankt voor het meedenken, je hoort nog van me als het niet loopt zoals ik had gehoopt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan