meerdere gegevens in databse

Status
Niet open voor verdere reacties.

dollo

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
hallo
hoe kan ik als ik in een keuze list meerderre stoelnummers heb staan deze laten tellen en in de database kan plaatsen. (er zijn meerdere gegevens die hier erbij moeten worden geplaatst)
ik heb nu de volgende vba code alleen dit werk alleen als je maar 1 getal selecteerd
Code:
DoCmd.RunSQL "INSERT INTO dbo_bezetting (datumtijd, reserveringsnummer, stoelnummer, titel, zaalnaam) VALUES (#" & cboVoorstelling.Value & "#, " & Me.txtReservering.Value & ", " & Me.klStoelen.Value & ",'" & cboVoorstelling.Column(0) & "', '" & cboVoorstelling.Column(2) & "')"

als iemand mij hier mee kan helpen TOP:thumb:

ik heb intuissen de code al iets uigebreid.maar werkt nog steeds niet
ik krijg een foutmelding op deze regel :
strResNr = DLookup("reserveringsnummer",....t/m txtPlaatsnaam.Value & "'")

Dim varitem As Variant
Dim strResNr As String
Dim strzaalnaam As String

If IsNull(txtAchternaam.Value) Then
Else
strResNr = DLookup("reserveringsnummer", "dbo_reservering", "achternaam= '" & txtAchternaam.Value & "' AND plaatsnaam = '" & txtPlaatsnaam.Value & "'")
End If

strzaalnaam = DLookup("zaalnaam", "dbo_uitvoering", "titel= '" & cboVoorstelling.Column(0) & "' AND datumtijd=#" & cboVoorstelling.Value & "#")

For Each varitem In stoelenlijst.ItemsSelected
CurrentDb.Execute "INSERT INTO dbo_bezetting VALUES ('" & stoelenlijst.Column(0, varitem) & "','" & cboVoorstelling.Column(2) & "','" & cboVoorstelling.Column(0) & "','" & cboVoorstelling.Column(1) & "','" & strResNr & "'"
Next varitem

stoelenlijst.Requery
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan