• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere gegevens koppelen tussen 2 werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dewoke

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2006
Hallo,

Ik wil meerdere gegevens (cel A4-H35) van een werkblad van bv bestand A koppelen aan de cellen A1-H31 een werkblad in bv bestand B.

Dus gegevens komen op een andere plek in het werkblad, dit lukt op zich wel, maar alleen als ik dat cel voor cel ga koppelen en dat is echt een rot werk. Is er een manier dat ik dit makkelijker kan doen?

ik hoop dat iemand me kan helpen!

Wouter

Wouter,
Klik in het werkblad waar de gegevens moeten komen op cel A1 en zet daar de formule =ALS(Blad1!H34="";"";Blad1!H34) neer. Verander Blad1! in de naam van je werkblad. Vervolgens trek je de formule met de vulgreep naar H4 om de formules te kopiëren en tonslotte (de cellen A1 t/m H1 zijn dan toch geselecteerd) trek je alles naar beneden tot zover je wilt.

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik kom er alleen nog niet helemaal uit, het gaat eigenlijk om het gebied A4-AM35

Dus ik denk ik vervang jou H4 door AM35:

=IF([urenstaat_testwout.xls]output!$AM$35="";"";[urenstaat_testwout.xls]output!$AM$35)

dus had ik dit gedaan, maar dan krijg ik alleen maar nullen...

Je moet de dollartekens uit de formule halen. Nu is de celverwijzing absoluut (dus geldt voor alle cellen in dit geval AM35), door de dollartekens weg te hale is de formule relatief en past zich aan de cellen aan.

Ik heb nu staan:

=ALS('[urenstaat_versie valideren.xls]input'!C22="";"";'[urenstaat_versie valideren.xls]input'!C22)

(nu loopt het gebied van A1 tot C22)

Wat nu het probleem is als ik dit gebied in een ander bestand wil plakken, maar dan op bijvoorbeeld beginnend bij cel H1, en ik sleep dat gebied groter zeg maar, dan geeft die inderdaad gegevens van het andere blad, maar alleen degene die in het andere bestand ook op die plek staan. Dus niet het gebied wat ik wil en dat is A1 tot C22!

Misschien ben ik heel stom bezig en doe ik gewoon wat verkeerd, maar ik hoop dat je me nog een keer kunt helpen!

Groeten Wouter

Ik ben er uit!

[B.xls]Blad1!A4

Het is eigenlijk heel simpel! Ik denk ik probeer het zo en haal dan de dollar eruit en het werkt gewoon!

Bedankt voor je hulp!

Groeten Wouter

Wouter,
Heel mooi dat het je gelukt is. Wil je de vraag even op afgehandeld zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan