Meerdere gegevens toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

outerslam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Hallo,

Ik heb een automatisch aanvul script zodat je niet alles hoeft te typen als je bv een naam wil ingeven.
De gegevens komen vanuit de database, nu is dat alleen de naam en het werkt maar ik wil graag ook dat de id wordt opgehaald zodat ik die kan gaan gebruiken.
Nu de ID ophalen is geen probleem maar hoe kan ik deze toevoegen zonder dat het wordt weergegeven bij de naam zelf, dus wat ik wil bedoelen is dat als ik een naam heb geselecteerd, de bijbehorende ID zou moeten worden geplaatst bij value.
Ik heb geen idee hoe dit klaar te spelen, ik heb reeds iets geprobeerd maar dat blijkt niet zo goed te zijn omdat dan de Id achter de naam wordt weergegeven en dat is niet wat het zou moeten zijn.

Graag hulp a.u.b. please

Code:
<input type="text" name="ac_example<?php echo $i; ?>" id="visser<?php echo $i; ?>" value=""  />

<script language="javascript" type="text/javascript" >
<!--
data = [<?php $vissers = mysql_query(" SELECT *, CONCAT(voornaam,' ',achternaam) AS naam FROM vissers ") or die(mysql_error());
 while($row_vissers = mysql_fetch_array ($vissers)) { ?> '<?php echo $row_vissers['naam']; ?>',<?php }?> 'test'].sort();

AutoComplete_Create('visser<?php echo $i; ?>', data,15);

// -->
</script>

Laatst bewerkt:
Wat je bijvoorbeeld kan doen is een 2e array maken, en daarin de waardes zetten. Dus:
array data = [iets, iets, meer, spul];
array ids = [1, 21, 9, 34];
Dan kan je makkelijk dit doen:
data[3] = spul
ids[3] = 34
Dit kan je dan gewoon tegelijkertijd opslaan in je while-loop van je sql fetch_array.

Overgens kan je natuurlijk ook een multi-dimentionale array maken, maar dat's wat moelijker.

Zoiets?
PHP:
<input type="text" name="ac_example<?php echo $i; ?>" id="visser<?php echo $i; ?>" value=""  />

<script language="javascript" type="text/javascript" >
<!--
<?php
   $dataArray = "data = [";  //string
   $idArray = "ids = [";   //string

$vissers = mysql_query(" SELECT *, CONCAT(voornaam,' ',achternaam) AS naam FROM vissers ") or die(mysql_error());
   while($row_vissers = mysql_fetch_array ($vissers))
   {
      $dataArray .= "'" . $row_vissers['naam'] . "',";
      $idArray .= $row_vissers['id'] . ",";
   }

//maak js-array af:
   $dataArray .= "'einde']";   //niet zo mooi, maargoed.
   $idArray .= "0]";   //same here

echo $dataArray;
   echo $idArray;
?>

AutoComplete_Create('visser<?php echo $i; ?>', data,15);
// -->
</script>
Het punt is wel dat je de sort() nu dus niet kan aanroepen, want dan scramble je de array en staan de id's niet goed.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan