• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere gegevens veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renze Vellema

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Ik wil van meerdere personen een waarde in een veld wijzigen. De waarde is nu ja en moet nee worden.
Hoe kan ik dit snel en effectief doen zonder dat ik met de zoekfunctie 900 personen uit mn bestand moet zoeken en dan handmatig het veld wijzigen.
Het gaat dus niet om toevoegen van informatie, maar om het wijzigen ervan.

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Dan moet ik toch nog steeds 900x zoeken? Het enige voordeel is dat ik dan niet handmatig hoef te veranderen. Maar in 1x 900personen zoeken en dan de gegevens automatisch veranderen lukt toch niet met Control H?

Zonder bestand en de basis waarop je gegevens wil selecteren om te veranderen gaat het moeilijk worden om je verder te helpen vrees ik.

Bestand 1 bestaat uit 10.000 personen, uit een kolom met titel 'Auto' en uit nog 25 andere kolommen met informatie.
Bestand 2 bestaat uit 900 personen (die ook in bestand 1 voorkomen) en uit de kolom 'Auto'.
Nu is het zo dat in bestand 1 alle waarden bij Auto op 'Ja' staan en bij bestand 2 allemaal op 'Nee'. De waarden van bestand 2 moeten over die van bestand 1 heen. Dus er moeten 900 personen uit bestand 1 waarde 'Nee' krijgen ipv 'Ja'. En de andere kolommen moeten niet aangepast worden.
Hoop dat jullie zo genoeg informatie hebben om me te helpen.

Dat moet redelijk makkelijk op te lossen zijn als je een hulpkolom kan gebruiken.

Maak een hulpkolom aan waarin je een aantal.als formule plaatst. Het criterium is de persoon op de rij van bestand 1, en het bereik is de lijst van 900 personen in bestand 2.
Nu heb je dus in bestand 1 een kolom met nullen en enen (in de veronderstelling dat er geen dubbels zijn - anders krijg je nullen en getallen groter dan nul). De nullen moet je niet wijzigen. Plaats nu een filter op je 10.000 personen in bestand 1. De filter in de hulpkolom is <>0 (dus de personen die je moet wijzigen). Selecteer nu alle cellen van deze filter in de kolom auto (evt. via F5, alleen zichtbare cellen selecteren), En wijzig de invoer van alle cellen in 1 keer, door de nieuwe waarde niet af te sluiten met ENTER alleen, maar met CTRL+ENTER. Verwijder de filter en de hulpkolom en klaar is kees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan