Meerdere geografische locaties, 1 netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijs90

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2011
Ik ben even een aantal tests aan het doen ivm het gebruiken van een netwerk op meerdere locaties. In het 'hoofdgebouw' staat een windows server 2003 met AD.

Ik heb 2 andere geografische locaties die ik wil verbinden via VPN. Ik zou graag hebben dat de gebruikers die in het hoofdgebouw inloggen op het domein met hun gebruikersnaam en wachtwoord, met deze zelfde gegevens in hetzelfde domein kunnen inloggen vanaf de andere locaties. Ze mogen geen VPN van thuis uit gebruiken, dus installeer in de 2 andere geografische locaties een centrale server met Windows 2008. Het is de bedoeling dat de gebruikers op deze server kunnen inloggen met hun gebruikergegevens die ze ook gebruiken in het hoofdgebouw. Hoe kan ik de servers met windows 2008 instellen zodat zij gebruik maken van de AD op de server van het hoofdgebouw?

Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk :D

De vraag is duidelijk. Mijn advies is om eerst eens de basis beginselen van AD te gaan leren. Loop je dan ergens vast, dan kun je hier om hulp vragen. Want dit klinkt als een bedrijfsnetwerk en het lijkt mij onverstandig als het netwerk straks vastloopt, vanwege een experimentje.

Ik ken wel wat van AD... Ik weet alleen niet hoe ik nu juist de verbinding maak via VPN tussen 2 servers waarbij de server op de andere locatie gebruik maakt van de AD van de andere server...

Sorry, maar dan hebben we blijkbaar een andere definitie van 'kennen'.

Om een goed ontwerp te maken voor jouw vraag, dat is even wat meer werk dan hier een paar regels neer te pennen. Dit betreft o.a. het soort en type VPN verbinding. Lijnsnelheden. Lokaties. Gewenste beschikbaarheid. Instelling backup. En nog een heleboel andere zaken. Valt voor mij persoonlijk buiten de scope van dit gratis forum en binnen mijn reguliere werkveld. Je kunt mij hiervoor inhuren.

Geen probleem, we zoeken het zelf wel uit dan. Ik dacht dat hier misschien een aanzet kon gegeven worden maar blijkbaar is het daar te complex voor. Toch bedankt!

Geen probleem, we zoeken het zelf wel uit dan. Ik dacht dat hier misschien een aanzet kon gegeven worden maar blijkbaar is het daar te complex voor. Toch bedankt!

Misschien is het ook wel handig om gebruik te maken van VPN-modems/routers, dan heb je 1 groot netwerk, kunnen dezelfde netwerkshares gebruikt worden vanop elke locatie (natuurlijk met een beetje snelheidsverlies,...).

Laat maar iets weten als je meer van de modems/routers wenst te weten, ik heb wel een paar suggesties die ik reeds werkende heb gezien in grote winkelketens...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan