meerdere harddisken inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

samsam

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
Hallo,

Ik heb een netwerk met 4 pc's en een mac, in elke pc zitten 2 hd's. Ook inmiddels al 2 externe hd's aangeschaft, maar ik kom schijfruimte te kort.

Is er een manier om meer dan 2 harddisken aan te sluiten op een pc?
Beide externe hd-cases zijn zeer gevoelig voor storingen. Zou dus liever inbouwen, maar ik heb niet meer ide aansluitingen op de moederborden.

groetjes Samsam

hoi,

je kan een pci inbouwkaart kopen waarop een aantal extra ide poorten beschikbaar komen. Hierop kan je dus meerdere hd's aansluiten.
Deze zijn meestel verkrijgbaar bij de betere computerhandel...

jJe moet vragen naar een AT133 pci kaart en een goed merk, hier op kan je weer vier schijven of cd spelers weer aansluiten, het moet wel in je kast bij kunnen plaatsen.
Het is simpel om aan tesluiten.

Normaal gesproken kun je in 1 computer 4 ide apparaten aansluiten, per kabel dus twee.
Jij hebt er maar twee harddisken inzitten dan kunnen er nog twee bij.
Of vertel je niet wat er allemaal in de computers zit.
B.v. een cdrom of dvd brander.

JE kan inderdaad een kaartje plaatsen waar nog extra ide aansluitingen op zitten. Dan kun je dus nog extra schijven plaatsen.

Echter moet je daar wel plaats voor hebben, en aangezien dat in de meeste kasten niet zo is zou je dan toch over moeten gaan op een big tower o.i.d. Maar het is dus wel degelijk mogelijk

Kijk, voordat je daaraan begint, het vermogen van de voeding na. Als deze te licht is zal je ongetwijfeld problemen krijgen.

Op de pc waar ik de schijven bij wil plaatsen zitten op de andere ide aansluiting een cdrom en een brander, dus die kan ik niet gebruiken.
Verder hangt er nog een usb printer en camera aan, de scanner zit op een andere pc.

Een pci kaart kan ik nog wel kwijt, dus dat is dan de oplossing.

Ik heb een voeding van 350 watt, stel dat ik nog twee schijven inbouw, is dat dan genoeg?
Moet ik evt. extra koeling inbouwen? (Er zitten nu twee fan's in)

Samsam

een pci kaart kun je nog wel kwijt.
Dat is mooi maar hoe zit het dan met de ruimte voor de harddisken.
Is dat er wel.
En ja denk aan de koeling.
Voeding zou ik niet weten.

Hoe zit het met de ruimte in de andere computers ?

Voeding 350 watt: hierop heb ik 3 HD. 1x 80 Gb 1 X 120 Gb 1x 160 Gb 1 x DvD RW 1 x Cd RW ! x Dvd . De randapparatuur heeft eigen voeging Systeem kast 1 koeler extra.
Het heeft me nog niet in de steek gelaten!?

Geplaatst door BANDIT123
Voeding 350 watt: hierop heb ik 3 HD. 1x 80 Gb 1 X 120 Gb 1x 160 Gb 1 x DvD RW 1 x Cd RW ! x Dvd . De
Hoe heb je dit dan aangesloten?
Ik kom op meer dan 4 apparaten.:confused:
Heb je mischien SATA hardeschijven ertussen zitten?

Geplaatst door crash

Hoe heb je dit dan aangesloten?
Ik kom op meer dan 4 apparaten.:confused:
Heb je mischien SATA hardeschijven ertussen zitten?

Via een PCI ata 133 uitbreidings kaart ,en er kunnen er nog 2 bij
En nee geen SATA , dat kan eventueel ook nog

Hoe groot zijn de harde schijven die je er nu in hebt zitten. Misschien kan je die ook vervangen door grotere?

Er zit nu 2 x 120 gig in en 2x 120 gig extern. Helaas ontbreekt het me aan de centen om nog grotere te kopen voorlopig...:( :( :(
De voeding moet ik ff naar kijken of die kwalitatief goed genoeg is, maar die is net nieuw, dus zou geen punt moeten zijn.

Bedankt voor de hulp allemaal.

groet Samsam

nieuw/oud is het punt niet.
De ene voeding (merk x) is slechter dan de andere (merk y)..
Welk merk heb jij?

Inmiddels een pci kaartje gekocht, en 4 harde schijven er op aangesloten. Enige probleem wat ik tegenkwam is dat windows xp opnieuw geregistreerd moest worden.

Verder werkt het uitstekend.
Dank jullie wel.

Samsam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan